Magistra Iadertina, Vol. 5 No. 1, 2010.
Review article
PARTNERSTVO RODITELJA I ODGOJITELJA – ČIMBENIK RAZVOJA SOCIJALNE KOMPETENCIJE DJETETA
Vesnica Mlinarević
; Učiteljski fakultet u Osijeku
Sanja Tomas
Abstract
Rano je djetinjstvo razdoblje za pomoć djetetu u postizanju socijalne kompetencije u interpersonalnim odnosima vrtićkog konteksta jer se temelji sposobnosti djelotvornog funkcioniranja u socijalnim kontekstima polažu upravo u prvih pet ili šest godina života.
Suradničkim odnosima odgojitelji i roditelji mogu učinkovitije pomoći djetetu u stvaranju svakodnevnih situacija za uspostavljanje socijalnih odnosa i prevladavanju djetetovih problema u socijalizaciji.
Polazi se od hipoteze da se u socijalnom kontekstu dječjeg vrtića može unaprijediti poticanje, ostvarivanje i razvijanje socijalnih kompetencija djeteta kao integrativnog dijela predškolskog kurikula.
Stoga se ovaj rad usmjerio na istraživanje razumijevanja i stavova roditelja o socijalnoj kompetenciji, procjeni opetovanih ponašanja vlastite djece, te koji stručnjaci i na koje načine im mogu pomoći u prevladavanju problema u socijalizaciji njihove djece.
Rezultati kvalitativne analize pokazuju postojanje suradnje s roditeljima, ali i mogućnost daljnjeg unapređivanja suradničkih odnosa kroz različite oblike, a moguće i kroz projekte i akcijska istraživanja. Roditelji, koji imaju veliku ulogu u razvijanju i jačanju socijalne kompetencije svoje djece, svojim su odgovorima pokazali važnost i razumijevanje socijalizacije, svjesnost i postojanje problema u socijalzaciji, potrebu pomoći i podrške odgojitelja i stručnih suradnika u socijalizaciji njihova djeteta. kako bi pomogli djeci u jačanju i poticanju socijalne kompetencije. Stoga je potrebna otvorena i jasna komunikacija između roditelja i stručnog osoblja, partnerstvo s razumijevanjem, povjerenjem i prihvaćanjem kako bi roditelji znali da u svakom trenutku mogu zatražiti pomoć u slučaju pojave nekog problema.
Keywords
socijalna kompetencija; dijete; roditelji; odgojitelji; partnerstvo; komunikacija
Hrčak ID:
68324
URI
Publication date:
10.12.2010.
Visits: 5.016 *