Skip to the main content

Professional paper

INDIVIDUALIZIRANI KURIKUL KAO PRETPOSTAVKA USPJEŠNE INTEGRACIJE UČENIKA S POSEBNIM POTREBAMA

Marina Diković ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli



Abstract

Kurikul podrazumijeva definiranje ciljeva i zadataka učenja s obzirom na sadržaje, nastavne metode i oblike rada primjenjive u nastavnoj situaciji i vrednovanje postignuća učenika i njegovih sposobnosti. Nacionalni kurikul jest i dokument koji se donosi na razini obrazovne politike određene države. Može biti školski i kurikul nastave. Suvremeni je kurikul usmjeren na učenika i na njegove sposobnosti. Pojam i sadržaj individualiziranog kurikula pojavljuje se kao odgovor na pitanje razvoja kompetencija učenika s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama (darovitih učenika i učenika s teškoćama u razvoju i/ili učenju), ali i njihove uspješne integracije.
Cilj ovoga rada jest analizirati terminologiju i svrhu individualiziranog kurikula kao i njegovu normativnu podlogu u hrvatskoj obrazovnoj politici. Svrha je ukazati na važnost individualiziranog pristupa u poučavanju i pravovremenog razvoja kompetencija učenika s posebnim potrebama, ali i potaknuti stvaratelje obrazovne politike na vrijednost obrazovanja i izobrazbe učitelja za rad s učenicima s posebnim potrebama radi uspješne izradbe i provođenja individualiziranog kurikula.

Keywords

individualizirani kurikul; kompetencije; kurikul usmjeren na učenika; učenici s posebnim potrebama

Hrčak ID:

68333

URI

https://hrcak.srce.hr/68333

Publication date:

10.12.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 1.548 *