Magistra Iadertina, Vol. 5 No. 1, 2010.
Professional paper
INDIVIDUALIZIRANI KURIKUL KAO PRETPOSTAVKA USPJEŠNE INTEGRACIJE UČENIKA S POSEBNIM POTREBAMA
Marina Diković
; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Abstract
Kurikul podrazumijeva definiranje ciljeva i zadataka učenja s obzirom na sadržaje, nastavne metode i oblike rada primjenjive u nastavnoj situaciji i vrednovanje postignuća učenika i njegovih sposobnosti. Nacionalni kurikul jest i dokument koji se donosi na razini obrazovne politike određene države. Može biti školski i kurikul nastave. Suvremeni je kurikul usmjeren na učenika i na njegove sposobnosti. Pojam i sadržaj individualiziranog kurikula pojavljuje se kao odgovor na pitanje razvoja kompetencija učenika s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama (darovitih učenika i učenika s teškoćama u razvoju i/ili učenju), ali i njihove uspješne integracije.
Cilj ovoga rada jest analizirati terminologiju i svrhu individualiziranog kurikula kao i njegovu normativnu podlogu u hrvatskoj obrazovnoj politici. Svrha je ukazati na važnost individualiziranog pristupa u poučavanju i pravovremenog razvoja kompetencija učenika s posebnim potrebama, ali i potaknuti stvaratelje obrazovne politike na vrijednost obrazovanja i izobrazbe učitelja za rad s učenicima s posebnim potrebama radi uspješne izradbe i provođenja individualiziranog kurikula.
Keywords
individualizirani kurikul; kompetencije; kurikul usmjeren na učenika; učenici s posebnim potrebama
Hrčak ID:
68333
URI
Publication date:
10.12.2010.
Visits: 1.548 *