Review article
Etička pitanja vezana uz proizvod kao dio marketinškog spleta
Maja Martinović
orcid.org/0000-0002-4264-7609
; Zagrebačka škola ekonomije i managementa, Zagreb, Hrvatska
Valentina Pirić
; Tomić & Co. d.o.o., Zagreb, Hrvatska
Andrijana Mušura
orcid.org/0000-0002-3120-8862
; Zagrebačka škola ekonomije i managementa, Zagreb, Hrvatska
Abstract
U radu autori iznose postavke moderne marketinške koncepcije i kritiku marketinške prakse vezanu uz etička pitanja. Riječ je i o manipulirajućem marketingu, zavaravanju i obmanama zbog kojih se s pravom možemo pitati ide li sve u smjeru koji društvo kao cjelina priželjkuje. U radu se detaljnije opisuju neka etička pitanja vezana uz proizvod kao dio marketinškog spleta te se za ilustraciju analiziraju pojedini slučajevi iz hrvatske poslovne prakse. To se povezuje i s mišljenjem hrvatskih građana o aktualnim etičkim pitanjima do kojeg se došlo putem istraživanja koje provodi agencija za tržišna istraživanja, GfK – Croatia. Predlažu se načini primjene etike u hrvatskoj poslovnoj praksi te se razmatra postojeći Kodeks o etičnom poslovanju, Zakon o zaštiti potrošača i Nacionalni program zaštite potrošača, s posebnim osvrtom na pitanja vezana uz proizvode. Razmatraju se i postojeći načini zaštite potrošača te njezini nositelji u Republici Hrvatskoj.
Keywords
poslovna etika; proizvod; marketinška koncepcija; marketinški splet; zaštita potrošača; primjena etike u poslovnoj praksi; manipulirajući marketing
Hrčak ID:
74287
URI
Publication date:
30.11.2011.
Visits: 3.778 *