Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Etička pitanja vezana uz proizvod kao dio marketinškog spleta

Maja Martinović orcid id orcid.org/0000-0002-4264-7609 ; Zagrebačka škola ekonomije i managementa, Zagreb, Hrvatska
Valentina Pirić ; Tomić & Co. d.o.o., Zagreb, Hrvatska
Andrijana Mušura orcid id orcid.org/0000-0002-3120-8862 ; Zagrebačka škola ekonomije i managementa, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 176 Kb

str. 531-548

preuzimanja: 1.272

citiraj


Sažetak

U radu autori iznose postavke moderne marketinške koncepcije i kritiku marketinške prakse vezanu uz etička pitanja. Riječ je i o manipulirajućem marketingu, zavaravanju i obmanama zbog kojih se s pravom možemo pitati ide li sve u smjeru koji društvo kao cjelina priželjkuje. U radu se detaljnije opisuju neka etička pitanja vezana uz proizvod kao dio marketinškog spleta te se za ilustraciju analiziraju pojedini slučajevi iz hrvatske poslovne prakse. To se povezuje i s mišljenjem hrvatskih građana o aktualnim etičkim pitanjima do kojeg se došlo putem istraživanja koje provodi agencija za tržišna istraživanja, GfK – Croatia. Predlažu se načini primjene etike u hrvatskoj poslovnoj praksi te se razmatra postojeći Kodeks o etičnom poslovanju, Zakon o zaštiti potrošača i Nacionalni program zaštite potrošača, s posebnim osvrtom na pitanja vezana uz proizvode. Razmatraju se i postojeći načini zaštite potrošača te njezini nositelji u Republici Hrvatskoj.

Ključne riječi

poslovna etika; proizvod; marketinška koncepcija; marketinški splet; zaštita potrošača; primjena etike u poslovnoj praksi; manipulirajući marketing

Hrčak ID:

74287

URI

https://hrcak.srce.hr/74287

Datum izdavanja:

30.11.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.120 *