Acta turistica, Vol. 19 No. 1, 2007.
Review article
KONTROLING - FAKTOR POSLOVNOG USPJEHA PRIMJER HOTELSKIH PODUZEĆA
Nidžara Osmanagić Bedenik
; Faculty of Economics and Business, University of Zagreb, Croatia
Boris Lalovac
; Reiffeisen Bank Austria
Abstract
Postizanje poslovnog uspjeha ovisi o mnogim faktorima. Polazi se od hipoteze da poduzeća koja imaju odjel za kontroling ostvaruju veću razinu poslovnog uspjeha nego poduzeća bez kontrolinga. Time bi se dokazalo kako kontroling izravno povećava vjerojatnost poslovnog uspjeha. Na primjeru hotelskih poduzeća želi se dokazati kako kontroling pridonosi poslovnom uspjehu, odnosno daje faktor poslovnog uspjeha. Kontroling je funkcija unutar menadžmenta koja pridonosi povećanju efikasnosti i efektivnosti poslovanja.
Nakon komparativne analize hotelskih poduzeća sa i bez kontrolinga s osnovnim pokazateljima likvidnosti, ekonomičnosti i rentabilnosti može se zaključiti kako se kontroling u institucionalnom i
funkcionalnom smislu nalazi u relativno malom broju vrlo uspješnih hotelskih kuća.
Keywords
uspjeh; kontroiing; hotelska poduzeća; likvidnost; ekonomičnost; rentabilnost
Hrčak ID:
76306
URI
Publication date:
1.6.2007.
Visits: 5.261 *