Skip to the main content

Professional paper

https://doi.org/10.32728/mo.07.1.2012.12

BAJKA I DIJETE S ASPEKTA JUNAKA USMENOKNJIŽEVNE I FILMSKE BAJKE

Ivan Grgurević ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Odjel za obrazovanje učitelja i odgojitelja (Hrvatska)
Katja Fabris ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Odjel za obrazovanje učitelja i odgojitelja (Hrvatska)


Full text: croatian pdf 119 Kb

page 155-166

downloads: 4.316

cite


Abstract

U ovome radu nastojali smo pobliže pokazati kako bajka utječe na odgoj i razvoj predškolskoga djeteta s aspekta likova, odnosno junaka i junakinja, u usmenoknjiževnoj i filmskoj bajci. Junaci usmene bajke s velikom moći prilagodbe prešli su u umjetničku bajku i fantastičnu priču, a iz medija jezika u druge medije: strip, film i računalne igre. Stroga podjela likova na dobre i zle pružaju djeci informaciju o iskonskom prisuću zla, potrebi da se opredijeli i nadu da zlo mogu pobijediti oni koji su uporni i mudri. Bajka uči dijete pozitivnim osobinama (strpljenje, požrtvovnost, istinoljubivost) i kako se nositi, odnosno potisnuti negativne osobine (pohlepa, zavist, laž, škrtost), dat će prve spoznaje o strahu, ljubavi i osjećaju pobjede. Bajka je prvi dom emocionalne inteligencije. Igra pruža djeci mogućnost poistovjećivanja i pretvaranja u nekoga kome se dive, a podjelom na dobre i zle, heroje i antiheroje, jasan model za imitaciju. Kreativnom igrom djeca izmišljaju nove situacije, prizore i i zaplete, razvijaju motoričke i govorne sposobnosti, uče rješavati probleme i prepreke te surađivati s drugima, uče se ljubavi, empatiji, istini i pravdi.

Keywords

bajka; filmska bajka; dijete; junak i junakinja; heroj i antiheroj

Hrčak ID:

78851

URI

https://hrcak.srce.hr/78851

Publication date:

1.3.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 6.367 *