Skip to the main content

Preliminary communication

Istraživanje stavova LOHAS segmenta prema zelenim markama

Zoran Krupka orcid id orcid.org/0000-0003-2896-7531 ; Faculty of Economics and Business, University of Zagreb
David Kelečić orcid id orcid.org/0000-0003-1911-991X


Full text: croatian pdf 131 Kb

page 247-262

downloads: 1.652

cite


Abstract

U današnjim uvjetima kada je većina tržišta zasićena raznim proizvodima i uslugama, marka je osnova diferencijacije i konkurentske prednosti poduzeća. Iako predstavljaju relativno novu pojavu, zelenim se markama u posljednjih nekoliko godina sve više daje na važnosti, i to i od strane poduzeća i od strane potrošača. Najvažniji i najbrojniji potrošači zelenih maraka pripadnici su LOHAS segmenta. U radu je opisano empirijsko istraživanje koje je provedeno među pripadnicima LOHAS segmenta u Republici Hrvatskoj, a odnosilo se na njihove stavove o zelenim markama. Rezultati istraživanja pokazali su da LOHAS segment preferira zelene marke i da je za njih spreman platiti više cijene, iako smatraju da one ne bi trebale imati višu cijenu. Istraživanje je pokazalo i da se LOHAS segment osjeća obveznim kupovati zelene marke zbog osobnih vrijednosti i uvjerenja. Poduzeća bi trebala iskoristiti situaciju na tržištu i prihvatiti zeleno poslovanje kao poslovnu fi lozofi ju. Trebala bi više istražiti LOHAS segment potrošača i prilagoditi mu komunikaciju jer su tradicionalni kanali kod njih neefi kasni. Na taj način bi povećali lojalnost LOHAS-a, a to je bitno jer oni predstavljaju rane usvajače u procesu prihvaćanja zelenih maraka i kao takvi imaju utjecaj na okolinu.

Keywords

zelene marke; zeleno poslovanje; LOHAS

Hrčak ID:

78956

URI

https://hrcak.srce.hr/78956

Publication date:

10.1.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 2.889 *