Skip to the main content

Review article

Dvojezično obrazovanje gluhe djece

Sandra Bradarić-Jončić ; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Odsjek za oštećenja sluha, Zagreb, Hrvatska
Bojana Kolarić ; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Odsjek za oštećenja sluha, Zagreb, Hrvatska


Full text: croatian pdf 174 Kb

page 104-116

downloads: 1.565

cite


Abstract

U radu se daje pregled teorijskih i praktičnih aspekata dvojezičnog obrazovanja gluhe djece. Razmatraju se spoznaje s područja dvojezičnosti čujućih bitnih za razumijevanje dvojezičnosti gluhih - definicije i vrste dvojezičnosti, značajke jezičnog razvoja dvojezične djece te prednosti dvojezičnosti. Razmatra se pojava ideje o dvojezičnosti gluhih, primjena modela dvojezičnosti čujućih na dvojezičnost gluhih, razlike u dvojezičnosti čujućih i znakovne dvojezičnosti te kulturološki aspekti dvojezičnosti gluhih. Razmatraju se načela dvojezičnog obrazovanja gluhe djece te njegovi praktični aspekti u predškolskom i školskom razdoblju.

Keywords

gluhoća; znakovni jezik; dvojezičnost; dvojezično obrazovanje gluhe djece; jezični razvoj gluhe djece

Hrčak ID:

79043

URI

https://hrcak.srce.hr/79043

Publication date:

2.4.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 4.264 *