Skip to the main content

Professional paper

Digitalizacija građe za slijepe i slabovidne osobe : potrebe i mogućnosti

Amelija Tupek


Full text: croatian pdf 90 Kb

page 105-116

downloads: 857

cite


Abstract

Knjižnice u svijetu imaju dugogodišnju praksu da na različite načine pomažu prevladati prepreke korisnicima s posebnim potrebama svih dobi: hendikepiranoj djeci, omladini i odraslima, koji su na bilo koji način drugačiji od drugih. Prepreke svladavaju tako da se humanizira sredina dodatnim obrazovanjem knjižničara, dobro izabranim knjižnim fondom za različite vrste i različite stupnjeve hendikepiranosti.
I u Sloveniji smo svjesni činjenice da u knjižnice sve više dolaze ljudi s posebnim potrebama, koji često trebaju mnogo više vremena i napora da obave svakodnevne potrebe.
Na njihovom iskustvu spoznajemo da je i pored nevjerojatne brzine informatičkog napretka, ponekad potrebno vrijeme “zaustaviti” i više se posvetiti jednostavnijem, a u isto vrijeme specijalnom razvoju ljudske komunikacije i podržavati humani međuljudski odnos.
Također, i u ulozi referentne službe, odnosno izvođenju referalne djelatnosti knjižničara.
Posao knjižničara s korisnicima s posebnim potrebama tako se posredno nadovezuje na etički kodeks. Osnovna svrha kodeksa je da oblikuje i izgrađuje osobnost knjižničara, koji mora svim korisnicima omogućiti jednake mogućnosti za stjecanje znanja, bez obzira na njihove različite zahtjeve ili posebne potrebe. U članku podrobno predstavljam specijalnu školsku knjižnicu Osnovne i Srednje škole Zavoda za osposobljavanje invalidne omladine u Kamniku, koju pohađaju mladi korisnici s posebnim potrebama iz cijele Slovenije. Spoznala sam da sam u životu mnogo naučila od posebnih korisnika. Biti specijalna i drugačija knjižničarka, također.

Keywords

knjižnice; knjižničari; korisnici s posebnim potrebama; invalidi; komunikacija; posebne usluge; prilagodljivost; etički kodeks

Hrčak ID:

80990

URI

https://hrcak.srce.hr/80990

Publication date:

8.10.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 2.308 *