Professional paper
Dijete kao znanstvenik – prirodoslovni aspekti suvremeno koncipiranoga kurikuluma ranog odgoja
Edita Slunjski
; Faculty of Humanities and Social Sciences at the University of Zagreb, Department of Pedagogy
Abstract
U radu se razmatraju mogućnosti razvoja prirodoslovnih znanja i razumijevanja djece u ustanovi ranog odgoja. One trebaju biti usklađene sa specifi čnostima učenja djece rane dobi, što iziskuje visoku razinu promišljanja o odgojno-obrazovnom procesu. Pojedini segmenti odgojno-obrazovnog procesa promatraju se iz perspektive pedagoških i psiholoških klasika i dovode u vezu s različitim značajkama kurikuluma. Suvremeno koncipirani kurikulum ranog odgoja, koji karakteriziraju holistička priroda, razvojnost, sukonstruktivistička obilježja i humanističke značajke, djetetu omogućuje aktivno stjecanje prirodoslovnih znanja i razumijevanja. U takvim uvjetima, dijete se može afi rmirati kao ,,mislilac“ koji aktivno, odgovorno i djelatno sudjeluje u promišljanju i propitivanju osnovnih prirodoslovnih koncepata i ideja iz ključnih prirodoslovnih područja.
Keywords
prirodoslovna znanja i razumijevanja; kurikulum ranog odgoja; dijete kao "mislilac"
Hrčak ID:
81029
URI
Publication date:
10.4.2012.
Visits: 4.073 *