Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Dijete kao znanstvenik – prirodoslovni aspekti suvremeno koncipiranoga kurikuluma ranog odgoja

Edita Slunjski ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za pedagogiju


Puni tekst: hrvatski pdf 1.235 Kb

str. 163-178

preuzimanja: 1.248

citiraj


Sažetak

U radu se razmatraju mogućnosti razvoja prirodoslovnih znanja i razumijevanja djece u ustanovi ranog odgoja. One trebaju biti usklađene sa specifi čnostima učenja djece rane dobi, što iziskuje visoku razinu promišljanja o odgojno-obrazovnom procesu. Pojedini segmenti odgojno-obrazovnog procesa promatraju se iz perspektive pedagoških i psiholoških klasika i dovode u vezu s različitim značajkama kurikuluma. Suvremeno koncipirani kurikulum ranog odgoja, koji karakteriziraju holistička priroda, razvojnost, sukonstruktivistička obilježja i humanističke značajke, djetetu omogućuje aktivno stjecanje prirodoslovnih znanja i razumijevanja. U takvim uvjetima, dijete se može afi rmirati kao ,,mislilac“ koji aktivno, odgovorno i djelatno sudjeluje u promišljanju i propitivanju osnovnih prirodoslovnih koncepata i ideja iz ključnih prirodoslovnih područja.

Ključne riječi

prirodoslovna znanja i razumijevanja; kurikulum ranog odgoja; dijete kao "mislilac"

Hrčak ID:

81029

URI

https://hrcak.srce.hr/81029

Datum izdavanja:

10.4.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski talijanski

Posjeta: 3.984 *