Skip to the main content

Professional paper

Gardnerov model višestrukih inteligencija

Anđelka Slavić ; Primary School of don Lovre Katić, Solin


Full text: croatian pdf 588 Kb

page 7-19

downloads: 4.017

cite


Abstract

Teorija višestrukih inteligencija Howarda Gardnera izravan je izazov „klasičnom“ shvaćanju inteligencije kao jedinstvene sposobnosti logičkog razmišljanja. Prema Gardneru, inteligencija nije jedinstveni konstrukt, nego postoji najmanje osam različitih inteligencija koje su relativno neovisne. Gardner razlikuje lingvističku, logičko-matematičku, prostornu, glazbenu, tjelesno-kinestetičku, socijalnu (interpersonalnu), osobnu (intrapersonalnu) i prirodnu inteligenciju.
Glavni utjecaj Gardnerove teorije očitovao se u obrazovanju. Teorija višestrukih inteligencija pomaže učiteljima u zadovoljavanju specifičnih obrazovnih i širih društvenih potreba učenika te promicanju razumijevanja i poštovanja među učenicima. Ona široko otvara vrata raznolikim nastavnim strategijama koje se mogu lako implementirati u učionicama u kojima će se poticati učenikovo samopoštovanje, osobno intelektualno osnaživanje i samopouzdanje.

Keywords

inteligencija; teorija višestrukih inteligencija; poučavanje; učenje; intelektualno osnaživanje i samopouzdanje

Hrčak ID:

82336

URI

https://hrcak.srce.hr/82336

Publication date:

31.3.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 11.923 *