Skip to the main content

Preliminary communication

Mediteranski motivi u nastavi likovne kulture

Dubravka Kuščević orcid id orcid.org/0000-0002-4572-9933 ; Faculty of Philosophy, Split, Croatia
Branka Alijev ; Faculty of Philosophy, Split, Croatia
Marija Brajčić ; Faculty of Philosophy, Split, Croatia


Full text: croatian pdf 200 Kb

page 49-62

downloads: 1.335

cite


Abstract

U provedenom istraživanju orijentirali smo se na dio mediteranskog podneblja te smo u dalmatinskom dijelu tog prostora pokušali istražiti uporabu mediteranskih motiva u nastavi likovne kulture. Rezultati istraživanja i njihova analiza pokazuju sljedeće: učitelji mijenjaju motive u nastavi likovne kulture i pri tome često odabiru upravo mediteranske, koje smatraju važnima za odgoj identiteta djeteta. Pri obradi mediteranskih motiva učitelji se najčešće služe slikarskim i crtačkim tehnikama, a zanemaruju grafi čke i prostornoplastične tehnike likovnog oblikovanja. Učenici dobro prihvaćaju mediteranske motive, no anketirani učitelji smatraju da za uspješnost dječjih radova odabir motiva nije presudan. Većina učitelja u motivaciji se služi izvornom stvarnošću, s time da djecu u
prirodu češće izvode učitelji seoskih i prigradskih škola. Učitelji gradskih i prigradskih škola motive najčešće biraju iz područja prirodnih obilježja, dok učitelji seoskih škola preferiraju narodne običaje i etnografsku baštinu. Mediteranski motivi u nastavi likovne kulture prema izjavama učitelja kod djece jačaju estetski senzibilitet, osjećaj pripadnosti zajednici, osobni identitet te pozitivan odnos prema umjetničkoj baštini.

Keywords

Mediteran; motivi; učitelj; djeca; nastava likovne kulture; osnovna škola

Hrčak ID:

82589

URI

https://hrcak.srce.hr/82589

Publication date:

31.3.2009.

Article data in other languages: english

Visits: 2.821 *