Prethodno priopćenje
Mediteranski motivi u nastavi likovne kulture
Dubravka Kuščević
orcid.org/0000-0002-4572-9933
; Filozofski fakultet u Splitu, Hrvatska
Branka Alijev
; Filozofski fakultet u Splitu, Hrvatska
Marija Brajčić
; Filozofski fakultet u Splitu, Hrvatska
Sažetak
U provedenom istraživanju orijentirali smo se na dio mediteranskog podneblja te smo u dalmatinskom dijelu tog prostora pokušali istražiti uporabu mediteranskih motiva u nastavi likovne kulture. Rezultati istraživanja i njihova analiza pokazuju sljedeće: učitelji mijenjaju motive u nastavi likovne kulture i pri tome često odabiru upravo mediteranske, koje smatraju važnima za odgoj identiteta djeteta. Pri obradi mediteranskih motiva učitelji se najčešće služe slikarskim i crtačkim tehnikama, a zanemaruju grafi čke i prostornoplastične tehnike likovnog oblikovanja. Učenici dobro prihvaćaju mediteranske motive, no anketirani učitelji smatraju da za uspješnost dječjih radova odabir motiva nije presudan. Većina učitelja u motivaciji se služi izvornom stvarnošću, s time da djecu u
prirodu češće izvode učitelji seoskih i prigradskih škola. Učitelji gradskih i prigradskih škola motive najčešće biraju iz područja prirodnih obilježja, dok učitelji seoskih škola preferiraju narodne običaje i etnografsku baštinu. Mediteranski motivi u nastavi likovne kulture prema izjavama učitelja kod djece jačaju estetski senzibilitet, osjećaj pripadnosti zajednici, osobni identitet te pozitivan odnos prema umjetničkoj baštini.
Ključne riječi
Mediteran; motivi; učitelj; djeca; nastava likovne kulture; osnovna škola
Hrčak ID:
82589
URI
Datum izdavanja:
31.3.2009.
Posjeta: 2.821 *