Skip to the main content

Professional paper

Povezanost samopoimanja, navika čitanja i školskog uspjeha učenika sedmog i osmog razreda osnovne škole

Ivana Delač Horvatinčić
Marijana Kozarić Ciković ; Osnovna škola Josipa Zorića, Dugo Selo


Full text: croatian pdf 252 Kb

page 445-465

downloads: 2.077

cite


Abstract

Sudionici istraživanja bili su učenici OŠ Josipa Zorića iz Dugog Sela (N=205). Da bi se provjerilo postoji li povezanost samopoimanja, navika čitanja i školskog uspjeha, korišten je Self-Perception Profile for Children (S. Harter) i upitnik o navikama čitanja. Učenici s pozitivnijim navikama čitanja imaju pozitivniji stav prema čitanju, bolje ocjene te bolje samopoimanje vezano za regulaciju ponašanja i opće samovrednovanje. Što više učenik voli čitati i što bolje smatra da čita, bit će zadovoljniji sobom i svojim životom. Dječaci se
više od djevojčica smatraju uspješnima u sportskim aktivnostima, a djevojčice su manje zadovoljne izgledom, više vole čitati i imaju pozitivnije stavove o čitanju. Učenici s boljom ocjenom iz tjelesnog se osjećaju uspješnijima u sportskim aktivnostima i zadovoljniji su svojim izgledom.

Keywords

samopoimanje; navike čitanja; stav prema čitanju; školski uspjeh

Hrčak ID:

82723

URI

https://hrcak.srce.hr/82723

Publication date:

15.10.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 4.008 *