Skip to the main content

Professional paper

Kurikulum i profesionalni razvoj učitelja u Hrvatskoj

Draženka Skupnjak orcid id orcid.org/0000-0001-5016-1484 ; VII. osnovna škola Varaždin


Full text: croatian pdf 215 Kb

page 305-324

downloads: 3.500

cite


Abstract

Orijentacijom društva na „društvo znanja“, promjene u školskom sustavu očituju se napuštanjem tradicionalnog sustava odgoja i obrazovanja temeljenog na nastavnim planovima i programima, te uvođenjem kurikulumskog pristupa utemeljenog na razvoju učeničkih kompetencija kao cilja odgoja i obrazovanja. Premještanjem težišta djelovanja suvremene škole, mijenja se i orijentacija u izvođenju nastave pa učitelj više nije davalac informacija, nego podupire učenika
u procesu izgradnje njegovih kompetencija. Mijenjanje uloge učitelja od
pukog realizatora ka sukreatoru kurikuluma traži od učitelja posjedovanje niza novih kompetencija. Njihova brojnost i raznovrsnost podrazumijeva razrađen kontinuirani program profesionalnog razvoja koji će pratiti učitelja kroz sve oblike stručnog osposobljavanja (inicijalnog obrazovanja, početnog uvođenja
u posao, trajnog profesionalnog obrazovanja), tijekom cjelokupnog profesionalnog života, te mu pomoći da odgovori tim zahtjevima. Korištenjem svih raspoloživih elemenata stručnog osposobljavanja i segmenata cjeloživotnog učenja kroz jasno utvrđene optimalne učiteljske standarde, učitelji uvelike mogu pridonijeti razvoju svoje profesije, kvalitetnijoj implementaciji najavljenog nacionalnog kurikuluma, te razvoju hrvatskog obrazovanja u cjelini.

Keywords

promjene u školskom sustavu; kurikulumski pristup; uloga i kompetencije učitelja; profesionalni razvoj; cjeloživotno učenje; učiteljski standardi

Hrčak ID:

82739

URI

https://hrcak.srce.hr/82739

Publication date:

15.4.2011.

Article data in other languages: english

Visits: 6.047 *