Professional paper
Terapijske interpretacije u psihodrami s adolescentima u školskom okruženju
Aleksandra Mindoljević Drakulić
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Abstract
Psihodrama je akcijski oblik grupne psihoterapije. Kao sredstvo izražavanja, osim verbalizacije, primjenjuje pokreta, te govor tijela. Ona je i najinterpretativnija metoda terapije budući da se interpretacija daje putem tzv. režiranja scena i odigravanja problema. Psihodramska terapijsko-iskustvena grupa učenika sedmih/osmih razreda osnovne škole u Zagrebu, trajala je u kontinuitetu dvije školske godine. Rabile su se najčešće psihodramske interpretacije:
dvojnik (dubl), zamjena uloga i zrcaljenje. Unatoč organizacijskim poteškoćama, u grupi je postignut stalni psihoterapijski setting unutar škole, što je članovima grupe pomagalo u emocionalnom sazrijevanju, pripremajući ih na stanovit način za život u svijetu odraslih. Ponavljanjem i odigravanjem sličnih tema smanjivala se anksioznost članova, a vježbanjem uloga i važnošću igre osnaživao se interpretativni karakter psihodramske seanse, čime su adolescenti
stjecali korektivno emocionalno iskustvo.
Keywords
terapijske interpretacije; psihodrama; adolescent; okruženje/setting
Hrčak ID:
82756
URI
Publication date:
30.1.2011.
Visits: 2.721 *