Professional paper
Korelacijski pristup romanu Strah u ulici lipa Milivoja Matošca u nastavi hrvatskoga jezika
Vesna Bjedov
orcid.org/0000-0003-2765-8593
; Filozofski fakultet, Osijek
Ana Kalauz
; OŠ Stjepana Antolovića, Privlaka
Abstract
Korelacijski je pristup dio integracijsko-korelacijskoga sustava u nastavi Hrvatskoga jezika čijim je temeljnim obilježjem upravo povezivanje ili sjedinjavanje nastavnih sadržaja. Cilj je rada prikazati nekoliko mogućnosti korelacijskoga pristupa romanu Strah u Ulici lipa, Milivoja Matošca, inače lektirnoga djela u 5. razredu i to korelacijski odnos književnosti, hrvatskoga jezika i jezičnoga
izražavanja te uporabu književnoga diskursa kao lingvometodičkoga predloška. Književni je diskurs poslužio kao korelat – povezujuća sastavnica u ponavljanju fabule i njezinih dijelova te prepričavanja (informativnoga i stvaralačkoga) i kao lingvometodički predložak u provođenju vježbe preoblikovanja provedene u obliku stvaralačkoga diktata, zatim u diktatu s obrazloženjem te u dvjema gramatičkim vježbama: fonološkoj – pisanje riječi sa skupovima ije, je i morfološkoj – razvrstavanje riječi prema kategoriji promjenjivosti. U
metodološkome okviru primijenili smo metodu deskripcije te postupak sustavnoga promatranja.
Keywords
korelacija; lingvometodički predložak; fabula; stvaralački diktat; diktat s obrazloženjem
Hrčak ID:
82787
URI
Publication date:
15.10.2011.
Visits: 6.386 *