Skip to the main content

Professional paper

Korelacijski pristup romanu Strah u ulici lipa Milivoja Matošca u nastavi hrvatskoga jezika

Vesna Bjedov orcid id orcid.org/0000-0003-2765-8593 ; Filozofski fakultet, Osijek
Ana Kalauz ; OŠ Stjepana Antolovića, Privlaka


Full text: croatian pdf 221 Kb

page 463-478

downloads: 4.436

cite


Abstract

Korelacijski je pristup dio integracijsko-korelacijskoga sustava u nastavi Hrvatskoga jezika čijim je temeljnim obilježjem upravo povezivanje ili sjedinjavanje nastavnih sadržaja. Cilj je rada prikazati nekoliko mogućnosti korelacijskoga pristupa romanu Strah u Ulici lipa, Milivoja Matošca, inače lektirnoga djela u 5. razredu i to korelacijski odnos književnosti, hrvatskoga jezika i jezičnoga
izražavanja te uporabu književnoga diskursa kao lingvometodičkoga predloška. Književni je diskurs poslužio kao korelat – povezujuća sastavnica u ponavljanju fabule i njezinih dijelova te prepričavanja (informativnoga i stvaralačkoga) i kao lingvometodički predložak u provođenju vježbe preoblikovanja provedene u obliku stvaralačkoga diktata, zatim u diktatu s obrazloženjem te u dvjema gramatičkim vježbama: fonološkoj – pisanje riječi sa skupovima ije, je i morfološkoj – razvrstavanje riječi prema kategoriji promjenjivosti. U
metodološkome okviru primijenili smo metodu deskripcije te postupak sustavnoga promatranja.

Keywords

korelacija; lingvometodički predložak; fabula; stvaralački diktat; diktat s obrazloženjem

Hrčak ID:

82787

URI

https://hrcak.srce.hr/82787

Publication date:

15.10.2011.

Article data in other languages: english

Visits: 6.386 *