Review article
Komparativna analiza nastavnih planova i programa predmeta prirode i društva u Republici Hrvatskoj i Republici Sloveniji
Mirjana Boras
; OŠ Malešnica, Zagreb
Abstract
Kraj prošloga i početak ovoga stoljeća obilježavaju brojne političke i gospodarske promjene, tehnološki napredak i snažan razvoj informatičkoga znanja. Takva zbivanja odražavaju se i u sustavima obrazovanja, pa nisu mimoišla ni Republiku Hrvatsku ni Republiku Sloveniju.
Promjenama u sustavu odgoja i obrazovanja navedenih zemalja uvode se inovacije što se posebno očituje u izradi nastavnih planova i programa. Komparativnom analizom hrvatskoga Nastavnog plana i programa (2006.) i slovenskoga Nastavnog plana (1998.) za analogne predmete Priroda i društvo i Upoznavanje okoline analizira se kako su se navedene promjene odrazile na bitne sastavnice ovih nastavnih planova i programa (opseg nastavnoga plana, organizaciju i strukturu nastavnih sadržaja te ciljeve nastave). Vidljivo je da je učinjen pomak kojim se nastava prirode i društva nastoji osuvremeniti i više usmjeriti na učenika, kao i potreba da se kroz sadržaje konkretnije razvija međuodnos dijete – priroda – društvo.
Keywords
nastavni plan i program; Priroda i društvo; suvremena nastava; Upoznavanje okoline; usmjerenost na učenika
Hrčak ID:
82838
URI
Publication date:
15.1.2010.
Visits: 5.838 *