Skip to the main content

Review article

Psihosocijalni razvoj od djetinjstva do zrele dobi Almina životna priča – studija slučaja

Cvijeta Pahljina ; Žički tabor za duhovni rast, Žiče, Slovenija


Full text: croatian pdf 195 Kb

page 267-277

downloads: 1.980

cite


Abstract

U radu je predstavljen psihosocijalni razvoj osobe od djetinjstva do zrele dobi, promatran kroz prizmu sedam različitih razvojnih teorija. Ukratko su predstavljene i kroz životnu priču provedene teorije dječjeg razvoja Lava Vygotskoga, Reuvena Feuersteina, Alberta Bandure, Erica Bernea, Uriea Bronfenbrennera, Howarda Gardnera i Viktora Frankla. Psihologija dječjeg razvoja kao disciplina razvija se nekih zadnjih sto godina a nabrojeni autori su ključne osobe koje su utjecale na stavove učitelja, psihologa, odgojitelja i društva u cjelini.
Njihove teorije postale su temeljem brojnih istraživanja u različitim krajevima svijeta. Ako na prikazanom slučaju usporedimo sve te teorije, možemo zaključiti koliko je važno da roditelji i ostali odgojitelji vjeruju u djetetove kompetencije, u njegove sposobnosti da otkrije svoje vlastite afinitete i sposobnosti te kako je važno poticati dijete u tom traženju i istovremeno mu omogućiti da samostalno odlučuje. Na taj način potičemo razvoj djetetove autonomnosti i odgovornosti da pronađe svoju ulogu u svijetu u kome živi, zadovolji svoje potrebe, uspostavi dobre odnose sa svojom okolinom, uspješno se nosi sa svim životnim izazovima i otkrije smisao vlastitoga postojanja.

Keywords

sociokulturalna teorija; teorija posredovanog iskustva učenja; socijalno učenje; transakcijska analiza; ekološki sustavi; višestruka inteligencija; potreba za smislom

Hrčak ID:

82875

URI

https://hrcak.srce.hr/82875

Publication date:

15.4.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 4.370 *