Reminescences
Napredak o odgoju djevojčica u obveznom hrvatskom školstvu druge polovine XIX. stoljeća
Emerik Munjiza
; Filozofski fakultet Osijek
Abstract
U drugoj polovinu XIX. stoljeća u hrvatskom obveznom školstvu prakticirani su različiti modeli diferencirano-reduciranog obrazovanja djevojčica. Tadašnji školski zakoni propisivali su fizičko odvajanje dječaka od djevojčica kroz različite školske zgrade, školske smjene, posebne učionice i poseban raspored sjedenja.
Nastavne osnove propisivale su različite nastavne predmete za dječake i djevojčice. U obrazovanju djevojčica naglasak je bio na predmetima praktičnog karaktera: ženski ručni rad i nastava domaćinstva. U obrazovnim predmetima djevojčice su imale stegnutu nastavu kako po opsegu, tako i po dubini. U ovom radu istražili smo kako je stručno-znanstvena javnost reagirala na različitu praksu u odgoju i obrazovanju djevojčica. U tu svrhu analizirali smo
priloge o obrazovanju i odgoju djevojčica koji su objavljeni u Napretku između 1859. i 1909. godine. U stručno-znanstvenoj javnosti osjeća se utjecaj emancipacijskog pokreta i stavovi prema obrazovanju djevojčica bili su znatno ispred školske prakse.
Keywords
Napredak; povijest školstva; odgoj djevojčica; diferencirano – reducirano obrazovanje; odgojni ideal
Hrčak ID:
82876
URI
Publication date:
15.4.2012.
Visits: 2.687 *