Skip to the main content

Review article

HUMANE PRETPOSTAVKE INKLUZIVNOG OBRAZOVANJA UČENIKA OŠTEĆENOG SLUHA

Amra Imširagić ; Centar za obrazovanje, vaspitanje i rehabilitaciju slušanja i govora, Tuzla, Bosna i Hercegovina


Full text: croatian pdf 300 Kb

page 94-102

downloads: 1.216

cite

Full text: english pdf 300 Kb

downloads: 1.357

cite

Full text: german pdf 300 Kb

downloads: 1.614

cite


Abstract

Obrazovna inkluzija određena je kao put kojim se stvaraju nastojanja kako bi svaka
osoba, bez obzira na okolnosti i iskustva, dosegnula svoj puni potencijal u životu. Italija ima
preko 30 godina prakse uključivanja djece s posebnim potrebama u redovan sustav odgoja i
obrazovanja. Po razvijenosti inkluzije na prostorima Balkana odnosno u Bosni i Hercegovini,
kod nas je ona još uvijek na početku.
Proći će mnogo vremena dok se razvije svijest o značaju inkluzije i odgovornosti za inkluziju
na ovim prostorima. Inkluzivno obrazovanje razvilo se kao pokret koji je trebao biti izazov
dosadašnjoj ekskluzivnoj teoriji i praksi i postao je favorizirani usvojeni pristup koji se
odnosi na učenje svih učenika u redovnim školama. Naš je osnovni cilj putem ovog rada
ukazati na humane pretpostavke inkluzije učenika oštećena sluha uz pomoć upotrebe
znakovnog jezika te korištenjem usluga tumača znakovnog jezika i niza drugih neophodnih
preduvjeta za uspješno uključivanje djeteta oštećena sluha u redovan sustav odgoja i
obrazovanja. Samo na taj način organizirana inkluzija učenika oštećena sluha dat će pozitivne
rezultate, a to je uključivanje ove djece u cjelokupan društveni život.

Keywords

inkluzija; učenici oštećena sluha; humane pretpostavke inkluzije; znakovni jezik

Hrčak ID:

83167

URI

https://hrcak.srce.hr/83167

Publication date:

11.6.2012.

Article data in other languages: english german

Visits: 5.958 *