Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

HUMANE PRETPOSTAVKE INKLUZIVNOG OBRAZOVANJA UČENIKA OŠTEĆENOG SLUHA

Amra Imširagić ; Centar za obrazovanje, vaspitanje i rehabilitaciju slušanja i govora, Tuzla, Bosna i Hercegovina


Puni tekst: hrvatski pdf 300 Kb

str. 94-102

preuzimanja: 1.208

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 300 Kb

preuzimanja: 1.345

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 300 Kb

preuzimanja: 1.604

citiraj


Sažetak

Obrazovna inkluzija određena je kao put kojim se stvaraju nastojanja kako bi svaka
osoba, bez obzira na okolnosti i iskustva, dosegnula svoj puni potencijal u životu. Italija ima
preko 30 godina prakse uključivanja djece s posebnim potrebama u redovan sustav odgoja i
obrazovanja. Po razvijenosti inkluzije na prostorima Balkana odnosno u Bosni i Hercegovini,
kod nas je ona još uvijek na početku.
Proći će mnogo vremena dok se razvije svijest o značaju inkluzije i odgovornosti za inkluziju
na ovim prostorima. Inkluzivno obrazovanje razvilo se kao pokret koji je trebao biti izazov
dosadašnjoj ekskluzivnoj teoriji i praksi i postao je favorizirani usvojeni pristup koji se
odnosi na učenje svih učenika u redovnim školama. Naš je osnovni cilj putem ovog rada
ukazati na humane pretpostavke inkluzije učenika oštećena sluha uz pomoć upotrebe
znakovnog jezika te korištenjem usluga tumača znakovnog jezika i niza drugih neophodnih
preduvjeta za uspješno uključivanje djeteta oštećena sluha u redovan sustav odgoja i
obrazovanja. Samo na taj način organizirana inkluzija učenika oštećena sluha dat će pozitivne
rezultate, a to je uključivanje ove djece u cjelokupan društveni život.

Ključne riječi

inkluzija; učenici oštećena sluha; humane pretpostavke inkluzije; znakovni jezik

Hrčak ID:

83167

URI

https://hrcak.srce.hr/83167

Datum izdavanja:

11.6.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 5.898 *