Conference paper
STRATEŠKE SMJERNICE ZA RAZVITAK HRVATSKE MARIKULTURE
Ivan Katavić
Abstract
Kako je pridruživanje Europskoj uniji strateški cilj Republike Hrvatske, ono nužno podrazumijeva usvajanje i primjenu ekoloških i tehnoloških standarda Unije. Nema sumnje da će najvažniji sektori ekonomskog razvoja biti turizam, uslužne djelatnosti, ribarstvo i marikultura. To znači povećanje potražnje za hranom koja dolazi iz mora, veći pritisak na okoliš, povećano onečišćenje i, posljedično, sve izraženije suprotstavljenosti među različitim korisnicima obalnog područja. Konflikti između turizma i marikulture bit će posebno naglašeni. Turizam je posebno osjetljiv na onečišćenje okoliša uzrokovano ili preobilnim hranjenjem i neugodnim mirisom ili “vizualnim onečišćenjem“ što se posebno pojavljuje kao problem kad je akvakultura loše planirana i nepravilno se pozicionira. Poradi toga, na samom početku mora biti jasno da valja izraditi sveobuhvatni plan gospodarenja obalnom zonom kako bi se odredila područja namijenjena za pojedine korisnike obalnog i otočnog prostora, uključujući i marikulturu.
Dugoročni strateški cilj je dovesti Hrvatsku među vodeće zemlje na području proizvodnje ribe i školjkaša i postići učinkovitost na razini međunarodnih konkurenata, uz zadovoljavanje svih ekoloških i kvalitativnih standarda. Plan je povećati godišnju proizvodnju bijele morske ribe s 3.000 na 10.000 tona, te školjkaša s 2.500 na 20.000 tona. Program povećanja proizvodnje ribe zahtijevat će također proizvodnju najmanje 40 milijuna mlađi, te 25.000 tona riblje hrane. U sklopu ovog razvojnog plana, formirali bi se i uobičajeni tržišni kanali, posebno na razini veletržnica. Ne smije se zaboraviti ni socijalni aspekt. Osim 1.300 izravno stvorenih radnih mjesta još najmanje 3-5 puta više bit će zaposleno u neizravnim, ali za marikulturu vezanim djelatnostima. Razvoj ovakva koncepta marikulture može pružiti multifunkcionalnu povezanost s turizmom, te istodobno stvoriti mogućnosti za organiziranje ponude i oblika turizma povezanoga izravno s ribarstvom i marikulturom.
Keywords
Hrčak ID:
8485
URI
Publication date:
26.2.2004.
Visits: 5.512 *