Technical gazette, Vol. 19 No. 3, 2012.
Original scientific paper
Procjena konceptualnog razumijevanja elektriciteta i magnetizma kod studenata tehničkih fakulteta Sveučilišta u Osijeku
Željka Mioković
; Faculty of Electrical Engineering Osijek, J. J. Strossmayer University of Osijek, Kneza Trpimira 2B, HR-31000 Osijek, Croatia
Sanja Ganzberger
; Department of Physics, J. J. Strossmayer University of Osijek, Trg Ljudevita Gaja 6, HR-31000 Osijek, Croatia
Vanja Radolić
orcid.org/0000-0002-7843-2626
; Department of Physics, J. J. Strossmayer University of Osijek, Trg Ljudevita Gaja 6, HR-31000 Osijek, Croatia
Abstract
Istraživanje konceptualnog razumijevanja elektriciteta i magnetizma provedeno je na populaciji studenta tehničkih fakulteta Sveučilišta u Osijeku. Kao dijagnostički instrument korišten je općepoznati američki CSEM (Conceptual Survey of Electricity and Magnetism) test višestrukog izbora pomoću kojeg se može provjeriti razumijevanje nekih temeljnih fizikalnih koncepata iz elektriciteta i magnetizma te dijagnosticirati poteškoće koje studenti imaju pri njihovom usvajanju. Razumijevanje ovih koncepata provjereno je na Sveučilištu u Osijeku kod studenata prvih godina elektrotehnike, računarstva, prehrambene tehnologije i građevinarstva podijeljenih u nekoliko skupina. Isto tako u istraživanju su sudjelovali studenti fizike Odjela za fiziku Sveučilišta u Osijeku. Dobiveni rezultati analizirani su statističkim postupcima u okviru klasične test-teorije kojima je određena pouzdanost i diskriminacija cjelokupnog testa kao i odnos pojedinih zadataka prema cjelokupnom testu. Rezultati su uspoređeni s rezultatima izvornog američkog istraživanja te s rezultatima ranije provedenih testiranja studenata u Hrvatskoj. Izračunati statistički parametri pokazuju da se test može primjenjivati kao dijagnostički alat za procjenu razumijevanja temeljnih fizikalnih koncepata u elektromagnetizmu. Identificirane su neke studentske pretkoncepcije povezane s poteškoćama u razumijevanju pojedinih koncepata unutar konceptualnog područja elektromagnetske indukcije te primjene Newtonovih zakona u kontekstu elektromagnetizma. Isto tako dana je analiza usporedbe konceptualnog i proceduralnog znanja studenata u području elektromagnetizma.
Keywords
CSEM test; elektricitet i magnetizam; konceptualno i proceduralno znanje; pretkoncepcije
Hrčak ID:
86730
URI
Publication date:
19.9.2012.
Visits: 3.713 *