Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Procjena konceptualnog razumijevanja elektriciteta i magnetizma kod studenata tehničkih fakulteta Sveučilišta u Osijeku

Željka Mioković ; Faculty of Electrical Engineering Osijek, J. J. Strossmayer University of Osijek, Kneza Trpimira 2B, HR-31000 Osijek, Croatia
Sanja Ganzberger ; Department of Physics, J. J. Strossmayer University of Osijek, Trg Ljudevita Gaja 6, HR-31000 Osijek, Croatia
Vanja Radolić orcid id orcid.org/0000-0002-7843-2626 ; Department of Physics, J. J. Strossmayer University of Osijek, Trg Ljudevita Gaja 6, HR-31000 Osijek, Croatia


Puni tekst: hrvatski pdf 1.035 Kb

str. 563-572

preuzimanja: 917

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 1.035 Kb

str. 563-572

preuzimanja: 1.232

citiraj


Sažetak

Istraživanje konceptualnog razumijevanja elektriciteta i magnetizma provedeno je na populaciji studenta tehničkih fakulteta Sveučilišta u Osijeku. Kao dijagnostički instrument korišten je općepoznati američki CSEM (Conceptual Survey of Electricity and Magnetism) test višestrukog izbora pomoću kojeg se može provjeriti razumijevanje nekih temeljnih fizikalnih koncepata iz elektriciteta i magnetizma te dijagnosticirati poteškoće koje studenti imaju pri njihovom usvajanju. Razumijevanje ovih koncepata provjereno je na Sveučilištu u Osijeku kod studenata prvih godina elektrotehnike, računarstva, prehrambene tehnologije i građevinarstva podijeljenih u nekoliko skupina. Isto tako u istraživanju su sudjelovali studenti fizike Odjela za fiziku Sveučilišta u Osijeku. Dobiveni rezultati analizirani su statističkim postupcima u okviru klasične test-teorije kojima je određena pouzdanost i diskriminacija cjelokupnog testa kao i odnos pojedinih zadataka prema cjelokupnom testu. Rezultati su uspoređeni s rezultatima izvornog američkog istraživanja te s rezultatima ranije provedenih testiranja studenata u Hrvatskoj. Izračunati statistički parametri pokazuju da se test može primjenjivati kao dijagnostički alat za procjenu razumijevanja temeljnih fizikalnih koncepata u elektromagnetizmu. Identificirane su neke studentske pretkoncepcije povezane s poteškoćama u razumijevanju pojedinih koncepata unutar konceptualnog područja elektromagnetske indukcije te primjene Newtonovih zakona u kontekstu elektromagnetizma. Isto tako dana je analiza usporedbe konceptualnog i proceduralnog znanja studenata u području elektromagnetizma.

Ključne riječi

CSEM test; elektricitet i magnetizam; konceptualno i proceduralno znanje; pretkoncepcije

Hrčak ID:

86730

URI

https://hrcak.srce.hr/86730

Datum izdavanja:

19.9.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.713 *