Skip to the main content

Professional paper

ULOGA BORAVIŠNE PRISTOJBE U POSLOVANJU TURISTIČKIH AGENCIJA U REPUBLICI HRVATSKOJ

IVAN PUKŠAR orcid id orcid.org/0000-0002-1142-6053 ; TURISTIČKA AGENCIJA KOMPAS ZAGREB
SILVIJA VITNER MARKOVIĆ ; KARLOVAC UNIVERSITY OF APPLIED SCIENCES


Full text: croatian pdf 67 Kb

page 195-200

downloads: 852

cite


Abstract

Turističke agencije dužne su naplaćivati boravišnu pristojbu za sve smještajne objekte u Republici Hrvatskoj. Za taj posao ne dobivaju nikakvu naknadu niti imaju mogućnost zaračunati manipulativne troškove. Izdvajanje neoporezive boravišne pristojbe iz cijena paket–aranžmana predstavlja operativni problem za turističke agencije, ne samo kod prodaje paket-aranžmana iz kataloga i brošura, nego i kod online prodaje paket-aranžmana. Takav način naplate uzrokuje dodatne
troškove za turističke agencije najviše vidljive kroz velik broj dodatnih unosa u rezervacijske sisteme, ali i kroz broj dodatnih računovodstvenih transakcija pri plaćanju računa. Potrebne su promjene važećeg Zakona o boravišnoj pristojbi Republike Hrvatske. Boravišna pristojba trebala bi biti sastavni dio cijene smještaja ugostiteljskih objekata. Jedan od glavnih razloga za kalkulaciju boravišne pristojbe u cijenu smještaja je skora primjena Direktive o paket-aranmanima, nakon ulaska Republike Hrvatske u Europsku uniju, gdje se turističke agencije obvezuju sve elemente cijene ukupno sa svim taksama objaviti u jedinstvenoj paušalnoj cijeni paket-
aranžmana.

Keywords

turističke agencije; boravišna pristojba; paket-aranžman

Hrčak ID:

87855

URI

https://hrcak.srce.hr/87855

Publication date:

20.8.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 2.300 *