Stručni rad
ULOGA BORAVIŠNE PRISTOJBE U POSLOVANJU TURISTIČKIH AGENCIJA U REPUBLICI HRVATSKOJ
IVAN PUKŠAR
orcid.org/0000-0002-1142-6053
; TURISTIČKA AGENCIJA KOMPAS ZAGREB
SILVIJA VITNER MARKOVIĆ
; VELEUČILIŠTE U KARLOVCU
Sažetak
Turističke agencije dužne su naplaćivati boravišnu pristojbu za sve smještajne objekte u Republici Hrvatskoj. Za taj posao ne dobivaju nikakvu naknadu niti imaju mogućnost zaračunati manipulativne troškove. Izdvajanje neoporezive boravišne pristojbe iz cijena paket–aranžmana predstavlja operativni problem za turističke agencije, ne samo kod prodaje paket-aranžmana iz kataloga i brošura, nego i kod online prodaje paket-aranžmana. Takav način naplate uzrokuje dodatne
troškove za turističke agencije najviše vidljive kroz velik broj dodatnih unosa u rezervacijske sisteme, ali i kroz broj dodatnih računovodstvenih transakcija pri plaćanju računa. Potrebne su promjene važećeg Zakona o boravišnoj pristojbi Republike Hrvatske. Boravišna pristojba trebala bi biti sastavni dio cijene smještaja ugostiteljskih objekata. Jedan od glavnih razloga za kalkulaciju boravišne pristojbe u cijenu smještaja je skora primjena Direktive o paket-aranmanima, nakon ulaska Republike Hrvatske u Europsku uniju, gdje se turističke agencije obvezuju sve elemente cijene ukupno sa svim taksama objaviti u jedinstvenoj paušalnoj cijeni paket-
aranžmana.
Ključne riječi
turističke agencije; boravišna pristojba; paket-aranžman
Hrčak ID:
87855
URI
Datum izdavanja:
20.8.2012.
Posjeta: 2.300 *