Preliminary communication
NAUTIČKI TURIZAM HRVATSKE - MEGAJAHTE, DA ILI NE, KADA I KAKO?
Tihomir Luković
orcid.org/0000-0001-5043-1579
; Sveučilište u Dubrovniku
Abstract
U novije vrijeme ili, bolje rečeno, proteklih mjeseci svjedoci smo više uznemirujućih napisa o nautičkom turizmu, od kojih neki pozivaju na kvazirazvoj, a pritom prozivaju mjerodavna ministarstva. Dnevni tisak objavljuje neprovjerene informacije, i pritom se ograđuje od teksta s „po riječima vrhunskog stručnjaka za nautički turizam XY“. Što se to događa u Hrvatskoj? Čemu to služi osim nekoj samopromociji tzv. uglednih stručnjaka?
Za pohvalu je težnja stručnjaka i znanstvenika da pridonesu razvoju ne samo nautičkog turizma nego i svih industrija bitnih za razvoj hrvatskoga gospodarstva. Ipak, pritom je potrebno paziti na kompetencije jer se bez toga multipliciraju dezinformacije i nered. Sudeći po tekstovima u dnevnom tisku, u izricanju stavova, reklo bi se, pametniji smo i od Pape, a državu bi svatko od nas lako izvukao iz krize, zablude, neznanja i nekompetencije.
Dakle, nautički je turizam u Hrvatskoj u svojem razvoju dosegnuo poželjnu razinu, što je za svaku pohvalu i nije ostalo nezapaženo u Europi i svijetu, posebno u ovom vremenu globalne ekonomske i razvojne krize. Njemačka, poznata kao turistički emitivna, upravo razvija najveći europski wellnes-centar i veliku marinu na Baltiku, a i druge zemlje sve više se usmjeravaju u razvoj nautičkog turizma, umanjujući, barem malo, teret krize svoje globalne ekonomije. Put je to i naših susjeda, sjevernih i južnih, istočnih i zapadnih. U svemu tome gotovo panično neki kvazistručnjaci javno prozivaju i pitaju gdje je Hrvatska na tom putu. No ima li razloga za paniku? Gdje su i koja su rješenja? Kako doista bez nepotrebnih nesuglasja? Da, sve su to pitanja koje se pred stručnjake i političare, kao i pred mjerodavna ministarstva postavljaju, i kratkoročno i dugoročno. Tome u prilog pridružujemo i ovo istraživanje.
Keywords
nautički turizam; megajahte; zablude (ne)kompetencije; controllinški koncept razvoja
Hrčak ID:
94015
URI
Publication date:
20.12.2012.
Visits: 3.122 *