Skip to the main content

Review article

OPTIMIZIRANJE BRODSKOG VIJKA S KONSTANTNIM USPONOM

Vladimir Vetma ; Faculty of Maritime Studies Split
Zlatan Kulenović ; Faculty of Maritime Studies Split
Radovan Antonić ; Faculty of Maritime Studies Split
Vinko Tomas ; Faculty of Maritime Studies Rijeka


Full text: croatian pdf 1.765 Kb

page 375-3966

downloads: 985

cite

Full text: english pdf 1.765 Kb

page 375-3966

downloads: 878

cite


Abstract

Brodski vijak kao propulzor važan je dio porivnog sustava broda. Odgovarajući odabir brodskog vijka i njegovo redovito održavanje garancija su pouzdane, sigurne i ekonomične propulzije. U ovome radu prikazana je optimizacija brodskog vijka s konstantnim usponom korištenjem sofisticirane Prop Scan tehnologije. Tehnologija omogućava ispitivanje kompletne geometrije vijka, dijagnosticiranje njegovih nepravilnosti, njihovo uklanjanje i modificiranje u svrhu postizanja što povoljnijih hidrodinamičkih značajki vijka. Najčešće se radi o korekciji uspona, pa se navedena tehnologija može nazivati i optimizacija uspona brodskog vijka. Uklanjanje vibracija korekcijom uspona predstavlja ključan i možda najvažniji dio optimizacije vijka. Tako optimizirani vijak imat će učinkovitiju hidrodinamiku, bit će uravnotežen, ispravnog oblika te će odgovarati specifičnim zahtjevima broda uz poboljšanje izlaznih performansi broda. Na konkretnom primjeru dana je optimizacija vijka korekcijom uspona. Prikazani su rezultati ispitivanja i mjerenja geometrijskih, a time i hidrodinamičkih značajki brodskog vijka s konstantnim usponom prije i nakon optimizacije. Utvrđena su poboljšanja izlaznih performansi broda. Smanjene su vibracije. Dizelski porivni motor je manje opterećen. Povećena je brzina broda uz smanjenje potrošnje goriva.

Keywords

brodski vijak; optimizacija brodskog vijka; uspon vijka; Prop Scan tehnologija

Hrčak ID:

94043

URI

https://hrcak.srce.hr/94043

Publication date:

20.12.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 3.472 *