Skip to the main content

Review article

Neke metode za razvoj kritičkog mišljenja učenika po ERR sustavu

Željka Bjelanović Dijanić orcid id orcid.org/0000-0003-3528-9046 ; Čazma High School, Croatia


Full text: croatian pdf 1.447 Kb

page 163-179

downloads: 18.959

cite


Abstract

U ovom radu govori se o vrlo važnoj sastavnici kurikulumskog sustava, o uvjetima učenja s posebnim naglaskom na nastavne strategije i metode poučavanja. Dan je pregled sistematizacije nastavnih strategija i metoda prema našim i stranim autorima. Tom popisu metoda dodane su i neke nove metode koje je autorica usvojila kroz program "Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje" te ih uspješno primjenjuje u nastavi matematike i informatike. Navodi se i nekoliko konkretnih primjera implementacije tih metoda u nastavi što se potkrjepljuje učeničkim radovima.
Opisuje se pojam kritičkog mišljenja kao obrazovnog ideala koji zauzima sve veću ulogu u nastavnoj praksi većine zemalja te se nudi jedan od modela poticanja razvoja kritičkog mišljenja kod učenika kroz tri etape nastavnog procesa: evokaciju, razumijevanje značenja i refleksiju uz naglasak na aktivno učenje. Međutim, isto tako postavlja se pitanje u kojoj mjeri metode navedene u radu doista potiču kritičko mišljenje kod učenika te jesu li nastavnici u Hrvatskoj osposobljeni da to i provedu.

Keywords

aktivno učenje; ERR sustav; kritičko mišljenje; metode poučavanja; nastava; nastavne strategije; nastavni kurikulum; škola; uvjeti učenja

Hrčak ID:

94727

URI

https://hrcak.srce.hr/94727

Publication date:

27.12.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 23.717 *