Preliminary communication
Relacije motoričkih i socijalnih kompetencija djece predškolske dobi
Ivan Šerbetar
; Faculty of Primary Education Department in Cakovec
Anka Jurčević-Lozančić
; Faculty of Primary Education, Zagreb
Žarko Kurić
; Faculty of Primary Education, Zagreb
Abstract
Na uzorku od 83 djece (42 dječaka), predškolske dobi (prosjek: 5 godina i 7 mjeseci), ispitane su globalne relacije motoričkih i socijalnih kompetencija. Korišteni su: Motorički test za djecu 4 – 6 godina (Motoriktest für vier-bis sechsjärige Kinder: MOT 4 − 6; Zimmer and Volkamer, 1987.) i Upitnik o socijalnom ponašanju predškolskog djeteta (Preschool Social Behaviour Questionnaire; Tremblay i sur., 1992.). Razlike između djevojčica i dječaka nisu pronađene u motoričkim kompetencijama, no u socijalnim kompetencijama djevojčice su ostvarile značajno više rezultate od dječaka (t -2.27, p= .03).
Bruto rezultati testa MOT 4 − 6 pretvoreni su u motorički kvocijent, sukladno normama testa, i na taj način djeca su podijeljena u 5 skupina. U skupinama slabo razvijenih sposobnosti bilo je više dječaka (N=10) nego djevojčica (N=5).
Ustanovljena je statistički značajna Pearsonova korelacija između MOT 4 − 6 i socijalnih kompetencija za djevojčice (r = .49; p< .05), ali ne i za dječake.
ANOVA 2x3 (spol x motorički rang) pokazala je značajnu interakciju spola i motoričkog ranga [F(2,77)=3.82, p= .026], iako je veličina učinka bila mala (parcijalna eta kvadrirano= .090).
Post hoc test, prema Bonferroniju, pokazao je kako su se djevojčice s visokim motoričkim i socijalnim kompetencijama značajno razlikovale od drugih skupina.
Keywords
motoričke kompetencije; socijalne kompetencije; djeca predškolske dobi; razlike prema spolu
Hrčak ID:
94740
URI
Publication date:
26.12.2012.
Visits: 2.747 *