hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Relacije motoričkih i socijalnih kompetencija djece predškolske dobi

Ivan Šerbetar ; Učiteljski fakultet Zagreb, Odsjek u Čakovcu, Hrvatska
Anka Jurčević-Lozančić ; Učiteljski fakultet Zagreb
Žarko Kurić ; Učiteljski fakultet Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (633 KB) str. 415-428 preuzimanja: 85* citiraj
APA 6th Edition
Šerbetar, I., Jurčević-Lozančić, A. i Kurić, Ž. (2012). Relacije motoričkih i socijalnih kompetencija djece predškolske dobi. Školski vjesnik, 61. (4.), 415-428. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/94740
MLA 8th Edition
Šerbetar, Ivan, et al. "Relacije motoričkih i socijalnih kompetencija djece predškolske dobi." Školski vjesnik, vol. 61., br. 4., 2012, str. 415-428. https://hrcak.srce.hr/94740. Citirano 04.12.2021.
Chicago 17th Edition
Šerbetar, Ivan, Anka Jurčević-Lozančić i Žarko Kurić. "Relacije motoričkih i socijalnih kompetencija djece predškolske dobi." Školski vjesnik 61., br. 4. (2012): 415-428. https://hrcak.srce.hr/94740
Harvard
Šerbetar, I., Jurčević-Lozančić, A., i Kurić, Ž. (2012). 'Relacije motoričkih i socijalnih kompetencija djece predškolske dobi', Školski vjesnik, 61.(4.), str. 415-428. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/94740 (Datum pristupa: 04.12.2021.)
Vancouver
Šerbetar I, Jurčević-Lozančić A, Kurić Ž. Relacije motoričkih i socijalnih kompetencija djece predškolske dobi. Školski vjesnik [Internet]. 2012 [pristupljeno 04.12.2021.];61.(4.):415-428. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/94740
IEEE
I. Šerbetar, A. Jurčević-Lozančić i Ž. Kurić, "Relacije motoričkih i socijalnih kompetencija djece predškolske dobi", Školski vjesnik, vol.61., br. 4., str. 415-428, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/94740. [Citirano: 04.12.2021.]

Sažetak
Na uzorku od 83 djece (42 dječaka), predškolske dobi (prosjek: 5 godina i 7 mjeseci), ispitane su globalne relacije motoričkih i socijalnih kompetencija. Korišteni su: Motorički test za djecu 4 – 6 godina (Motoriktest für vier-bis sechsjärige Kinder: MOT 4 − 6; Zimmer and Volkamer, 1987.) i Upitnik o socijalnom ponašanju predškolskog djeteta (Preschool Social Behaviour Questionnaire; Tremblay i sur., 1992.). Razlike između djevojčica i dječaka nisu pronađene u motoričkim kompetencijama, no u socijalnim kompetencijama djevojčice su ostvarile značajno više rezultate od dječaka (t -2.27, p= .03).
Bruto rezultati testa MOT 4 − 6 pretvoreni su u motorički kvocijent, sukladno normama testa, i na taj način djeca su podijeljena u 5 skupina. U skupinama slabo razvijenih sposobnosti bilo je više dječaka (N=10) nego djevojčica (N=5).
Ustanovljena je statistički značajna Pearsonova korelacija između MOT 4 − 6 i socijalnih kompetencija za djevojčice (r = .49; p< .05), ali ne i za dječake.
ANOVA 2x3 (spol x motorički rang) pokazala je značajnu interakciju spola i motoričkog ranga [F(2,77)=3.82, p= .026], iako je veličina učinka bila mala (parcijalna eta kvadrirano= .090).
Post hoc test, prema Bonferroniju, pokazao je kako su se djevojčice s visokim motoričkim i socijalnim kompetencijama značajno razlikovale od drugih skupina.

Ključne riječi
motoričke kompetencije; socijalne kompetencije; djeca predškolske dobi; razlike prema spolu

Hrčak ID: 94740

URI
https://hrcak.srce.hr/94740

[engleski] [talijanski]

Posjeta: 1.144 *