Professional paper
Potrošačka ocjena prihvatljivosti komercijalnog jogurta primjenom hedonističke skale
Nada Vahčić
; Prehrambeno-biotehnološki fakultet, Pierottijeva 6, 10000 Zagreb
Milana Ritz
Vera Vojnović
Mirjana Hruškar
Abstract
Grupa potrošača (70 članova) ocjenjivala je prihvatljivost uzoraka jogurta sa zagrebačkog tržišta. Istraživanjem su obuhvaćeni odgovori grupe potrošača za opći utisak te za vanjski izgled, konzistenciju, slatkost i kiselost, koristeći hedonističku skalu s 9 mogućih odgovora. Ocjene potrošača za opći utisak uspoređivane su s ocjenama za ostale parametre i izračunate su odgovarajuće korelacije. Provedena je statistička analiza rezultata. Ocjene potrošača za opći utisak kretale su se od 6,7 do 7,8. Uzorci su bili značajno različiti (P = 0,05). Vanjski izgled uzorka bio je ocijenjen od 6,6 do 7,6; konzistencija od 6,4 do 8,0; slatkost od 6.1 do 7.6: a kiselost od 6,5 do 7,5. Utvrđena je pozitivna korelacija između ocjena za opći utisak i ocjena za konzistenciju, slatkost i kiselost. Slabije je izražena korelacija općeg utiska i vanjskog izgleda. Rezultati provedenog istraživanja pokazuju da su potrošači vrlo dobro prihvatili sve uzorke (88,6 do 100,0%).
Keywords
hedonistička ocjena jogurta; potrošači - ocjenjivači; prihvatljivost proizvoda
Hrčak ID:
95379
URI
Publication date:
10.4.1993.
Visits: 1.608 *