Skip to the main content

Review article

Polazišta proučavanju transformacijske uloge udžbenika

Rona Bušljeta ; Croatian studies of University in Zagreb


Full text: croatian pdf 1.206 Kb

page 55-73

downloads: 241

cite


Abstract

Neupitna je važnost i utjecaj sadržaja koji prezentiraju udžbenici. Ipak, uzme li se u obzir činjenicu da je udžbenik i dalje osnovno sredstvo u institucionaliziranom procesu odgoja i obrazovanja, odnosno temelj procesa poučavanja i učenja, onda se isti ne bi smio promatrati isključivo kao sredstvo transmisije propisanih informacija, već bi se primarno naglasak trebao staviti na njegovu transformacijsku ulogu koja se temelji na koncipiranju i uređenju udžbenika u skladu sa znanstvenim dostignućima vezanim uz procese poučavanja i učenja u svrhu ispunjavanja ciljeva odgoja i obrazovanja. Transformacijska uloga udžbenika, odnosno njegova didaktičko-metodička koncepcija, predstavlja vrlo složen fenomen koji upućuje na aktualnu odgojnu-obrazovnu politiku države, odnosno znanstvene dosege pedagogije, didaktike, metodike pa i psihologije te ujedno određuje način učenikove recepcije, razumijevanja, memoriranja, komunikacije, motivacije i samoučenja, kao što utječe i na logiku, organiziranje i strukturiranje procesa poučavanja. S obzirom na to da je u Hrvatskoj proces standardizacije didaktičkometodičke koncepcije udžbenika započeo tek 2003. donošenjem prvog Udžbeničkog standarda, u ovome se radu kritički analizira njegov dio koji se odnosi na didaktičkometodičke standarde i zahtjeve te se uz pomoć znanstvene literature iznose konkretni prijedlozi za njihovo nadopunjavanje.

Keywords

didaktičko-metodički instrumentarij; didaktičko-metodička koncepcija; didaktičko-metodički kriteriji; udžbenik; Udžbenički standard

Hrčak ID:

99758

URI

https://hrcak.srce.hr/99758

Publication date:

26.3.2013.

Article data in other languages: english italian

Visits: 1.112 *