Skip to the main content

Review article

Mjerenje i analiza bočnog ubrzanja u prometu vozila

Jani Kenda ; University of Ljubljana, Faculty of Mechanical Engineering, Laboratory for cutting, Aškerčeva 6, 1000 Ljubljana, Slovenia
Janez Kopač ; University of Ljubljana, Faculty of Mechanical Engineering, Aškerčeva 6, 1000 Ljubljana, Slovenia


Full text: croatian pdf 614 Kb

page 281-286

downloads: 489

cite

Full text: english pdf 614 Kb

page 281-286

downloads: 989

cite


Abstract

Ubrzanja i kočenja su potrebna u prometu kako bi se omogućilo vozilu da putuje iz jednog mjesta na drugo. Tijekom vožnje prisutna su bočna ubrzanja, koja djeluju u zavojima. Ubrzanja i kočenja prisutni tijekom vožnje su obično u rasponu od jedne petine do jedne trećine maksimalne vrijednosti. U kritičnim i neočekivanim situacijama, ubrzanja i kočenja se povećavaju do maksimalne vrijednosti. Maksimalne vrijednosti ubrzanja i kočenja ovise o hrapavosti tla, tipa tla, kvalitete guma, kvalitete kočnice vozila, itd. Zbog kritičnih i neočekivanih situacija, postoje mnoge nesreće na cestama. U tim slučajevima, ubrzanja ili kočenja dostižu granične vrijednosti i mnogo puta vozilo postaje nekontrolirano. U ovom radu prikazan je sustav za mjerenje i analizu ubrzanja i kočenja u prometu vozila. Ti sustavi su neophodni za analize različitih nesreća u prometu i definiranju maksimalnih ubrzanja, maksimalnih bočnih ubrzanja te maksimalne vrijednosti kočenja u različitim situacijama. U ovom članku su također prikazana praktična mjerenja i analize maksimalnog ubrzanja i kočenja za odabrane automobile, koje su izmjerene na ravnoj cesti, te usporedbe tih mjerenja s podatcima proizvođača i ubrzanja i kočenja izmjerenih na pisti.

Keywords

analize; bočno ubrzanje; kočenje; mjerenja; ubrzanja; uzdužno ubrzanje

Hrčak ID:

69595

URI

https://hrcak.srce.hr/69595

Publication date:

27.6.2011.

Article data in other languages: english

Visits: 2.579 *