Skip to the main content

Preliminary communication

POKRETAČI INOVACIJA U TURIZMU: NEKI TEORETSKI I PRAKTIČNI ASPEKTI

Nevenka Čavlek ; Faculty of Economics and Business University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Ingeborg Matečić ; Faculty of Economics and Business University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Danijela Ferjanić Hodak ; Faculty of Economics and Business University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 171 Kb

page 201-220

downloads: 3.743

cite

Full text: english pdf 156 Kb

page 201-220

downloads: 1.185

cite


Abstract

Unatoč raširenom mišljenju da se inovacije kod usluga ne pojavljuju često ili da ih uopće nema, inovacije u turizmu su brojne i česte, ali i složenije od inovacija u nekim drugim sekto¬rima ili industrijama. U radu se kritički razmatraju četiri ključna pokretača inovacija u turizmu: turisti, turoperatori, tehnološke promjene i konkurencija. Turiste karakteriziraju njihovi iznimno raznoliki oblici doživljaja. Danas je doživljaj postao jezgra turističkog proizvoda. S obzirom da su turoperatori gospodarski subjekti snažne tržišne orijentacije, njihov glavni pokretač inovacija su turisti i konku¬rencija. Informacijska i komunikacijska tehnologija svakodnevno potiče inovacije u turizmu i omogu¬ćava gospodarskim subjektima učinkovitije poslovanje i ostvarivanje konkurentske prednosti. Konku¬rencija, globalno gledajući, sve više utječe na turističke destinacije primoravajući ih na inovacije.

Keywords

inovacije u turizmu; pokretači inovacija; turoperatori; konkurencija

Hrčak ID:

70626

URI

https://hrcak.srce.hr/70626

Publication date:

1.12.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 9.697 *