Acta turistica, Vol. 22 No. 2, 2010.
Prethodno priopćenje
POKRETAČI INOVACIJA U TURIZMU: NEKI TEORETSKI I PRAKTIČNI ASPEKTI
Nevenka Čavlek
; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Ingeborg Matečić
; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Danijela Ferjanić Hodak
; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Unatoč raširenom mišljenju da se inovacije kod usluga ne pojavljuju često ili da ih uopće nema, inovacije u turizmu su brojne i česte, ali i složenije od inovacija u nekim drugim sekto¬rima ili industrijama. U radu se kritički razmatraju četiri ključna pokretača inovacija u turizmu: turisti, turoperatori, tehnološke promjene i konkurencija. Turiste karakteriziraju njihovi iznimno raznoliki oblici doživljaja. Danas je doživljaj postao jezgra turističkog proizvoda. S obzirom da su turoperatori gospodarski subjekti snažne tržišne orijentacije, njihov glavni pokretač inovacija su turisti i konku¬rencija. Informacijska i komunikacijska tehnologija svakodnevno potiče inovacije u turizmu i omogu¬ćava gospodarskim subjektima učinkovitije poslovanje i ostvarivanje konkurentske prednosti. Konku¬rencija, globalno gledajući, sve više utječe na turističke destinacije primoravajući ih na inovacije.
Ključne riječi
inovacije u turizmu; pokretači inovacija; turoperatori; konkurencija
Hrčak ID:
70626
URI
Datum izdavanja:
1.12.2010.
Posjeta: 9.697 *