Skip to the main content

Professional paper

https://doi.org/10.32728/mo.06.1.2011.12

ALTERNATIVAN I/ILI TRADICIONALAN NAČIN POUČAVANJA I OCENJIVANJA U 4. RAZREDU DEVETOGODIŠNJE OSNOVNE ŠKOLE

Danijela Horvat Samardžija ; Faculty of education, University of Primorska Koper (Slovenia)


Full text: english pdf 2.169 Kb

page 161-184

downloads: 2.345

cite


Abstract

Različiti autori u svojim radovima ukazuju na činjenicu da unatoč povećanju pojava novih tehnologija i medija, koji su blizu današnjoj mladoj generaciji koja živi u multi-medijskoj kulturi koja ju svaki dan doslovno „bombardira" sa raznim novitetima, kao što su kompjuter i internet na svakom koraku, MP3 i MP4 playeri itd., u vrtiću, osnovnoj školi, srednjoj školi, pa čak i na fakultetu, dominira tradicionalni način učenja, provjere i ocjenjivanja, koji je pisan na kožu odgojiteljima, osnovnoškolskim i srednjoškolskim nastavnicima i profesorima koji za sebe misle da su suvremeni i moderni pedagozi, ali još uvijek postavljaju u prvi plan svoju interpretaciju materijala kao jedini izvor informacija iz kojeg učenici mogu nešto naučiti. Takav način izlaganja materijala, kako kažu, neki autori, je dobar, ali samo ako se koristi na pravi način i u odgovarajućim količinama. U drugim slučajevima, to stvara među sudionicima u obrazovnom procesu provaliju, provaliju koju se zasad još može smanjiti uvođenjem novih metoda i oblika nastave koji stavljaju u prvi plan otvorenu raspravu među svim prisutnima u razredu, suradnju između različito mislećih, skupni rad kao način učenja jedni od drugih i demokraciju kod odlučivanja, izražavanja ideja, uvjerenja ... U radu je predstavljen primjer korelacije između dva školska predmeta u četvrtom razredu devetogodišnje osnovne škole (znanost i tehnologija te slovenski jezik) koji se temelji na alternativnim oblicima rada, kao što su istraživanje koristeći razne knjige i internet, izrada plakata koristeći znanje stečeno u prva tri razreda, pisanje testa uz pomoć literature, priprema portfolija – mape učenika itd. koji omogućavaju učenicima najveću moguću uključenost u sam proces učenja, ali istodobno zadržava tumačenje učitelja kao tradicionalni oblik rada koji omogućuje da učenici lakše, bolje i brže razumiju teške koncepte odnosno vođenje kroz različite aktivnosti koje su uključene u školski sat.

Keywords

alternativan način poučavanja i ocjenjivanja; tradicionalan način poučavanja i ocenjivanja; višekurikularne veze; portfolijo; učenje; aktivnost učenika; tumačenje

Hrčak ID:

71224

URI

https://hrcak.srce.hr/71224

Publication date:

15.4.2011.

Article data in other languages: english slovenian

Visits: 4.446 *