Original scientific paper
https://doi.org/10.32728/mo.06.2.2011.01
POTICANJE AKTIVNOG UČENJA SUVREMENIM STRATEGIJAMA RADA U IZVANNASTAVNIM AKTIVNOSTIMA
Petra Pejić-Papak
; Faculty of Education, University of Rijeka (Croatia)
Sabina Vidulin-Orbanić
orcid.org/0000-0003-4840-9174
; Department of Music, Section of Music Pedagogy, University Jurja Dobrile of Pula (Croatia)
Abstract
Umijeće uspješne pripreme i vođenja nastavnog procesa, uporabe prikladnih postupaka, metoda, oblika interakcije, medija i tehnologije odlikuje suvremenu školu. Otvaranje škole potrebama mladih i nakon redovite nastave važno je kako bi škola nastavila širenje svoje odgojno-obrazovne uloge i u slobodnom vremenu učenika. Stoga, izvannastavne aktivnosti jesu i ostaju učinkovito mjesto za ostvarenje suvremenih odgojno-obrazovnih ciljeva i mjesto na kojemu se uspješno primjenjuju suvremene nastavne strategije s ciljem razvoja učenika i njegova napretka. Učenik je u prilici sudjelovanjem u različitim izvannastavnim aktivnostima, na različitim tematskim sadržajima, samoučenjem, aktivnim sudjelovanjem i individualnim (samo)razvojem koristiti različite strategije rada. Suvremenim strategijama organizira se slobodniji rad učenika kako bi povezivanjem teorije i prakse proširili i produbili stečena znanja, razvili svoja umijeća, ali i postali aktivnim učesnicima kulturnih događanja u svom okružju. Istraživačkim pristupom na uzorku od 258 voditelja izvannastavnih aktivnosti nižih razreda svrha ovog rada bila je utvrditi stavove voditelja o pridavanju značaja odrednicama organizacije i provedbe izvannastavne aktivnosti, poticanju aktivnog učenja suvremenim strategijama unutar interesnih područja te utvrđivanju poticajnih čimbenika koji bi pridonijeli promicanju aktivnog učenja u izvannastavnim aktivnostima.
Keywords
osnovna škola; izvannastavne aktivnosti; suvremene strategije; aktivno učenje; voditelji izvannastavnih aktivnosti
Hrčak ID:
71274
URI
Publication date:
10.6.2011.
Visits: 5.695 *