Original scientific paper
https://doi.org/10.21861/hgg.2011.73.01.18
Vanjsko vrednovanje postignuća učenika osmih razreda iz domene opća geografija
Biljana Vranković
orcid.org/0000-0001-6583-7125
; Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja Marulićev trg 18, 10000 Zagreb
Ružica Vuk
; University of Zagreb, Faculty of Science Department of Geography Marulićev trg 19/II, 10000 Zagreb, Croatia
Željka Šiljković
; Sveučilište u Zadru, Odjel za geografiju, Ulica Franje Tuđmana 24, 23000 Zadar
Abstract
U radu se analiziraju postignuća učenika osmih razreda na ispitu vanjskog vrednovanja u školskoj godini 2007./2008. iz domene opća geografija. Istraživanje je provedeno na uzorku od petsto testova izdvojenih metodom slučajnog uzorka. Rezultati su uspoređeni
s rezultatima populacije koja je pristupila ispitu vanjskog vrednovanja (21.485 učenika osmih razreda osnovne škole). Ciljevi rada jesu utvrđivanje razine postignuća iz temeljnih geografskih znanja i vještina na kraju obveznog obrazovanja, komparacija postignuća u domeni opća geografija s postignućima u domenama geografija Europe i geografija Hrvatske te kvantitativna analiza rezultata u pojedinim ispitnim česticama u domeni opća geografija prema vrstama znanja i tipovima zadataka. Razina učeničkih postignuća u domeni opća geografija nije zadovoljavajuća jer je postotak riješenosti ispitnih čestica 40%. Postignuća iz opće geografije niža su u odnosu na domenu geografija Europe za 1,9
postotnih poena, a u odnosu na domenu geografija Hrvatske za 9,1 postotni poen. Ostvareni rezultati u domeni opća geografija u ispitivanju činjeničnih znanja (71,7%) značajno su bolji od rezultata konceptualnih (41,4%) i proceduralnih znanja (31,3%) kao i rezultati
u zadacima zatvorenog tipa (59,8%) u odnosu na rezultate u zadacima poluzatvorenog (39,8%) i otvorenog tipa (27,8%).
Keywords
vrednovanje znanja učenika; osnovnoškolsko obrazovanje; opća geografija
Hrčak ID:
71520
URI
Publication date:
1.8.2011.
Visits: 3.622 *