EIZ Working Papers, No. 2, 2008.
Preliminary communication
Kompetencije koje pokreću inovativnost poduzeća u prerađivačkoj industriji Slovenije i Hrvatske
Janez Prašnikar
Tanja Rajkovič
Maja Vehovec
Abstract
U radu se analiziraju tehnološke, marketinške i komplementarne kompetencije koje pokreću inovativnost poduzeća. U širem se smislu kompetencije shvaćaju kao mreže sposobnosti i drugih vrijednosti poduzeća, koje se mogu upotrijebiti za međusobnu usporedbu poduzeća. Istraživanje se temelji na anketnim podacima prikupljenim od 86 slovenskih i hrvatskih poduzeća o kompetencijama koje koriste u svojih 105 proizvodnih programa. Na temelju pokazatelja inovativnosti utvrđene su tri grupe poduzeća. U analizi se koristi metoda multivarijantne analize, koja uključuje klaster analizu i analizu varijance. Dobiveni rezultati upućuju na zaključak da najinovativnija poduzeća istovremeno razvijaju tehnološke, marketinške i komplementarne kompetencije. Ona posluju u industrijskim granama u kojima nove tehnologije stvaraju nove prilike. Slabije se tehnološke kompetencije u određenoj mjeri mogu nadoknaditi jakim marketinškim i komplementarnim kompetencijama. Rezultati također potvrđuju da se slovensko i hrvatsko gospodarstvo mogu svrstati u grupu tehnoloških sljedbenika, koji se primarno oslanjaju na imitaciju kao izvor inovacija.
Keywords
kompetencije; inovativnost; tehnološki sljedbenici; tehnološki predvodnici
Hrčak ID:
71597
URI
Publication date:
15.12.2008.
Visits: 1.681 *