Skip to the main content

Professional paper

Kemija u popularnoj kulturi: mediji, glazba i programi za laičku javnost

B. Jergović ; Hrvatski radio i Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 102 Kb

page 595-602

downloads: 640

cite


Abstract

Istraživanje medijskih priloga o kemiji u Međunarodnoj godini kemije, od 1. siječnja do 31. kolovoza 2011. godine, provedeno na pet hrvatskih dnevnih listova (Vjesnik, Večernji list, Jutarnji list, Slobodna Dalmacija i Novi list) i britanskom dnevniku The Guardian (oblika tzv. broadsheet) pokazuje velike razlike u medijskom tretmanu kemije. Frekvencija i raznolikost pristupa i načina, prije svega primjena konvergencije medija, tj. više medija istodobno u prezentaciji kemije u Guardianu neusporediva je s nevjerojatno malo članaka u našim dnevnim novinama. Na pronađenim primjerima diskutira se o vrijednostima vijesti za znanost u medijima, ali se ukazuje i na širu perspektivu za znanost u javnosti - na komunikaciju u popularnoj kulturi općenito, i to na primjeru popularne glazbe, kao i u aktivnostima kojima istraživači i istraživačke institucije nastoje doći u javnost. Ukazuje se na potpun nedostatak evaluacije postojećih programa susreta istraživača i građana i sugerira se potreba za promicanjem znanosti na različitim razinama.

Keywords

Kemija; imidž; konvergencija medija; programi za javnost

Hrčak ID:

74686

URI

https://hrcak.srce.hr/74686

Publication date:

8.12.2011.

Article data in other languages: english

Visits: 1.719 *