Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.2478/10004-1254-62-2011-2135

Stres u radu sveučilišnih nastavnika: rodne i pozicijske razlike

Ana Slišković orcid id orcid.org/0000-0002-5621-648X ; Department of Psychology, University of Zadar, Zadar, Croatia
Darja Maslać Seršić ; Department of Psychology, Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: english pdf 103 Kb

page 299-306

downloads: 6.114

cite


Abstract

Cilj rada bio je istražiti izloženost sveučilišnih nastavnika stresu u radu i ispitati postoje li razlike između muškaraca i žena te zaposlenika na različitim pozicijama u stupnju izloženosti i prirodi radnih stresora. Istraživanje je metodom on-line ankete provedeno na reprezentativnom uzorku od 1168 nastavnika zaposlenih na sveučilištima u Hrvatskoj. Obuhvaćene su bile sve znanstveno-nastavne pozicije: asistenti (51 %), docenti (19 %), izvanredni profesori (15 %) i redoviti profesori (15 %). 57 % uzorka činile su žene. Primijenjen je Upitnik izloženosti stresu u radu za sveučilišne nastavnike (ISR-SN) koji sadržava 37 čestica i mjeri šest latentnih dimenzija izvora stresa: radno opterećenje, materijalne/tehničke uvjete rada, odnose na poslu, studente, organizaciju rada i društvene uvjete rada. Žene u odnosu prema muškarcima u prosjeku izvještavaju o većoj prisutnosti izvora stresa u svom poslu. Docenti, izvanredni i redoviti profesori u prosjeku procjenjuju veću prisutnost stresora vezanih uz materijalne/tehničke uvjete rada i organizaciju rada u odnosu na asistente koji, pak, u većoj mjeri procjenjuju prisutnost stresora vezanih uz međuljudske odnose. Redoviti profesori u prosjeku izvještavaju o manjoj izloženosti stresorima u svom poslu od izvanrednih profesora, docenata i asistenata.

Keywords

asistenti; docenti; izvanredni profesori; redoviti profesori; rodne razlike; stresori; radna okolina; sveučilišni nastavnici

Hrčak ID:

75033

URI

https://hrcak.srce.hr/75033

Publication date:

19.12.2011.

Article data in other languages: english

Visits: 8.815 *