hrcak mascot   Srce   HID

Arhiv za higijenu rada i toksikologiju, Vol.62 No.4 Prosinac 2011.

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.2478/10004-1254-62-2011-2135

Stres u radu sveučilišnih nastavnika: rodne i pozicijske razlike

Ana Slišković   ORCID icon orcid.org/0000-0002-5621-648X ; Department of Psychology, University of Zadar, Zadar, Croatia
Darja Maslać Seršić ; Department of Psychology, Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb, Zagreb, Croatia

Puni tekst: engleski, pdf (103 KB) str. 299-306 preuzimanja: 3.764* citiraj
APA 6th Edition
Slišković, A. i Maslać Seršić, D. (2011). Work Stress Among University Teachers: Gender and Position Differences. Arhiv za higijenu rada i toksikologiju, 62 (4), 299-306. https://doi.org/10.2478/10004-1254-62-2011-2135
MLA 8th Edition
Slišković, Ana i Darja Maslać Seršić. "Work Stress Among University Teachers: Gender and Position Differences." Arhiv za higijenu rada i toksikologiju, vol. 62, br. 4, 2011, str. 299-306. https://doi.org/10.2478/10004-1254-62-2011-2135. Citirano 26.09.2018.
Chicago 17th Edition
Slišković, Ana i Darja Maslać Seršić. "Work Stress Among University Teachers: Gender and Position Differences." Arhiv za higijenu rada i toksikologiju 62, br. 4 (2011): 299-306. https://doi.org/10.2478/10004-1254-62-2011-2135
Harvard
Slišković, A., i Maslać Seršić, D. (2011). 'Work Stress Among University Teachers: Gender and Position Differences', Arhiv za higijenu rada i toksikologiju, 62(4), str. 299-306. doi: https://doi.org/10.2478/10004-1254-62-2011-2135
Vancouver
Slišković A, Maslać Seršić D. Work Stress Among University Teachers: Gender and Position Differences. Arh Hig Rada Toksikol. [Internet]. 19.12.2011. [pristupljeno 26.09.2018.];62(4):299-306. doi: https://doi.org/10.2478/10004-1254-62-2011-2135
IEEE
A. Slišković i D. Maslać Seršić, "Work Stress Among University Teachers: Gender and Position Differences", Arhiv za higijenu rada i toksikologiju, vol.62, br. 4, str. 299-306, prosinac 2011. [Online]. doi: https://doi.org/10.2478/10004-1254-62-2011-2135

Sažetak
Cilj rada bio je istražiti izloženost sveučilišnih nastavnika stresu u radu i ispitati postoje li razlike između muškaraca i žena te zaposlenika na različitim pozicijama u stupnju izloženosti i prirodi radnih stresora. Istraživanje je metodom on-line ankete provedeno na reprezentativnom uzorku od 1168 nastavnika zaposlenih na sveučilištima u Hrvatskoj. Obuhvaćene su bile sve znanstveno-nastavne pozicije: asistenti (51 %), docenti (19 %), izvanredni profesori (15 %) i redoviti profesori (15 %). 57 % uzorka činile su žene. Primijenjen je Upitnik izloženosti stresu u radu za sveučilišne nastavnike (ISR-SN) koji sadržava 37 čestica i mjeri šest latentnih dimenzija izvora stresa: radno opterećenje, materijalne/tehničke uvjete rada, odnose na poslu, studente, organizaciju rada i društvene uvjete rada. Žene u odnosu prema muškarcima u prosjeku izvještavaju o većoj prisutnosti izvora stresa u svom poslu. Docenti, izvanredni i redoviti profesori u prosjeku procjenjuju veću prisutnost stresora vezanih uz materijalne/tehničke uvjete rada i organizaciju rada u odnosu na asistente koji, pak, u većoj mjeri procjenjuju prisutnost stresora vezanih uz međuljudske odnose. Redoviti profesori u prosjeku izvještavaju o manjoj izloženosti stresorima u svom poslu od izvanrednih profesora, docenata i asistenata.

Ključne riječi
asistenti; docenti; izvanredni profesori; redoviti profesori; rodne razlike; stresori; radna okolina; sveučilišni nastavnici

Hrčak ID: 75033

URI
https://hrcak.srce.hr/75033

[engleski]

Posjeta: 4.301 *