Croatology, Vol. 2 No. 1, 2011.
Original scientific paper
Masovni mediji i semiotika popularne kulture
Danijel Labaš
orcid.org/0000-0002-2339-6277
; Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Maja Mihovilović
; Visoka škola za odnose s javnošću i studij medija Kairos, Zagreb, Hrvatska
Abstract
U radu se nastoje definirati i opisati glavna obilježja popularne kulture u zapadnom društvu te njihova povezanost s masovnim medijima. S obzirom na to da postojanje i širenje suvremene popularne kulture implicira uporabu masovnih medija, nastoji se dati uvid u način na koji se obilježja popularne kulture oblikuju
kao medijski sadržaj. Rad je pisan sa stajališta središnje pozicije u teorijama popularne kulture koja uvažava cjelokupnost njezinih izričaja – i onih koji zadovoljavaju niske ljudske nagone, i onih koji pružaju visoko estetsko iskustvo, i medijskoga spektakla, i istinskih umjetničkih ostvarenja. U radu se zastupa ideja društva koje je istodobni potrošač i proizvođač popularne kulture, što ne isključuje postojanje kapitalističke kulturne produkcije. Također se nastoji odgovoriti na pitanje zašto je popularno uopće popularno te zaključke potkrijepiti primjerima nekih od izričaja popularne kulture – televizije, filma, glazbe i jezika.
Keywords
masovni mediji; popularna kultura; semiotika
Hrčak ID:
75496
URI
Publication date:
30.11.2011.
Visits: 16.118 *