Informatologia, Vol. 44 No. 4, 2011.
Review article
ODNOSI S MEDIJIMA U PROMOCIJI NACIONALNE TURISTIČKE ORGANIZACIJE (NTO)
Marinko Jakovljević
; Tourist Board Fužine, Fužine, Croatia
Abstract
Promotivne aktivnosti su u djelovanju nacionalnih turističkih organizacija zapažena marketinška zadaća. Konkurencija na zahtjevnom turističkom tržištu u velikoj se mjeri događa na razini država kao turističkih destinacija. To pred nacionalne turističke organizacije stavlja potrebu uspješnog upravljanja marketingom i promocijom. Vrlo značajno mjesto u promociji i izgradnji prepoznatljivosti destinacije imaju odnosi s javnošću, posebice odnosi s medijima. Odnosi s medijima u značajnoj su uporabi u promociji nacionalne turističke organizacije u Hrvatskoj (Hrvatska turistička zajednica). Najzapaženiji su odnosi s inozemnim medijima, s obzirom da je poslovanje zajednice prvenstveno okrenuto inozemnom tržištu. Procjenjujući učinak objavljenih priloga u medijima, dolazi se do zaključka da, putem odnosa s medijima, nacionalna turistička organizacija ostvaruje protuvrijednost oglašavanja koja je šest puta veća od ukupnog godišnjeg proračuna zajednice. Uz istovremeno relativno nisko ulaganje u odnose s medijima, zaključuje se da su oni najefikasniji i najjeftiniji oblik promocije na razini nacionalne turističke organizacije.
Keywords
Turistička zajednica Fužine; Fužine; Hrvatska
Hrčak ID:
76110
URI
Publication date:
27.12.2011.
Visits: 3.632 *