Acta turistica, Vol. 19 No. 1, 2007.
Preliminary communication
FAKTORI ATRAKTIVNOSTI TURISTIČKIH DESTINACUA U FUNKCIJI KONKURENTNOSTI
Damír Krešić
orcid.org/0000-0001-5388-9155
; Institute for Tourism, Zagreb, Croatia
Abstract
Ovaj rad se bavi analizom faktora atraktivnosti turistčke destinacije kao i njihovim utjecajem na stupanj konkurentnosti turističke destinacije. Na temelju dosadašnjih znanstvenih spoznaja iz područja destinacijske atraktivtiosti, definiran je pojam faktora atraktivnosti turističke destitiacije kao čimbenika koji u najvećoj mjeri utječu na smjer i intenzitet razvoja turizma. U radu se definira veza između faktora atraktivnosti destinacije i stupnja konkurentnosti destinacije.
U drugom dijelu rada konstruiran jc multifaktorski model destinacijske atraktivnosti čijom se primjenom može doći do pokazatelja o važnosti pojedinih faktora atraktivnosti za sveukupni stupanj atraktivnosti destinacije te o postojanju eventualnog raskoraka između temeljnih turističkih resursa neke destinacije i zahtjeva koji dominiraju na glavnim emitivnim tržištima. Na taj se način može utvrditi trenutna tržišna pozicija bilo koje destinacije i procijeniti postoji li potreba za njezinim tržišnim repozicioniranjem. Stoga, predloženi model turističkim ekspertima može poslužiti kao koristan istraživački instrument za potrebe destitiacijskog marketitiga i menadžmenta.
Keywords
turistička destinacija; faktor atraktivnosti; konkurentnost destinacije; destinacijski menadžment; Hrvatska
Hrčak ID:
76305
URI
Publication date:
1.6.2007.
Visits: 8.602 *