Skip to the main content

Preliminary communication

FAKTORI ATRAKTIVNOSTI TURISTIČKIH DESTINACUA U FUNKCIJI KONKURENTNOSTI

Damír Krešić orcid id orcid.org/0000-0001-5388-9155 ; Institute for Tourism, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 12.595 Kb

page 45-82

downloads: 2.238

cite

Full text: english pdf 12.595 Kb

page 45-82

downloads: 864

cite


Abstract

Ovaj rad se bavi analizom faktora atraktivnosti turistčke destinacije kao i njihovim utjecajem na stupanj konkurentnosti turističke destinacije. Na temelju dosadašnjih znanstvenih spoznaja iz područja destinacijske atraktivtiosti, definiran je pojam faktora atraktivnosti turističke destitiacije kao čimbenika koji u najvećoj mjeri utječu na smjer i intenzitet razvoja turizma. U radu se definira veza između faktora atraktivnosti destinacije i stupnja konkurentnosti destinacije.

U drugom dijelu rada konstruiran jc multifaktorski model destinacijske atraktivnosti čijom se primjenom može doći do pokazatelja o važnosti pojedinih faktora atraktivnosti za sveukupni stupanj atraktivnosti destinacije te o postojanju eventualnog raskoraka između temeljnih turističkih resursa neke destinacije i zahtjeva koji dominiraju na glavnim emitivnim tržištima. Na taj se način može utvrditi trenutna tržišna pozicija bilo koje destinacije i procijeniti postoji li potreba za njezinim tržišnim repozicioniranjem. Stoga, predloženi model turističkim ekspertima može poslužiti kao koristan istraživački instrument za potrebe destitiacijskog marketitiga i menadžmenta.

Keywords

turistička destinacija; faktor atraktivnosti; konkurentnost destinacije; destinacijski menadžment; Hrvatska

Hrčak ID:

76305

URI

https://hrcak.srce.hr/76305

Publication date:

1.6.2007.

Article data in other languages: english

Visits: 8.602 *