Review article
https://doi.org/10.32728/mo.07.1.2012.09
INTEGRIRANA NASTAVA – PROJEKT U IZBORNOJ NASTAVI LIKOVNE KULTURE U OSNOVNOJ ŠKOLI
Zlata Tomljenović
orcid.org/0000-0003-3239-3729
; Fakulty of Education, University of Rijeka (Croatia)
Svetlana Novaković
; Fakulty of Education, University of Zagreb (Croatia)
Abstract
Suvremeni pedagoški koncepti zalažu se za interdisciplinarni/integrativni pristup poučavanju u svrhu generiranja operabilnog znanja primjenjivog u životnim situacijama, nasuprot pukom memoriranju činjenica. Jedan od oblika integriranog načina poučavanja predstavlja projektna nastava koja se zasniva na istraživanju i obrađivanju pojmova unutar različitih predmeta i disciplina te otkrivanju i rješavanju problema kroz samostalni istraživački rad učenika. U radu su prikazana teoretska ishodišta integrirane/projektne nastave te dva primjera provođenja projektne nastave u okviru izborne nastave likovne kulture u višim razredima osnovne škole, kao mogućih alternativnih pristupa nastavi od koje se u suvremenoj školskoj praksi očekuje provođenje iskustvenog i problemskog učenja te potenciranje samostalnosti i aktivnosti učenika. Rezultati rada u projektnoj nastavi likovne kulture ukazuju na veću učeničku motivaciju za rad, razvijanje socijalnih vještina i samopouzdanja, aktivno sudjelovanje u nastavnom procesu te kvalitetnije i dugotrajnije usvajanje znanja, vještina i stavova.
Keywords
integrirana nastava; projektna nastava; konstruktivizam; likovna kultura; nastavne strategije; izborna nastava; korelacija; interdisciplinarni pristup
Hrčak ID:
78848
URI
Publication date:
1.3.2012.
Visits: 7.159 *