Market-Tržište, Vol. 23 No. 2, 2011.
Preliminary communication
Istraživanje stavova LOHAS segmenta prema zelenim markama
Zoran Krupka
orcid.org/0000-0003-2896-7531
; Faculty of Economics and Business, University of Zagreb
David Kelečić
orcid.org/0000-0003-1911-991X
Abstract
U današnjim uvjetima kada je većina tržišta zasićena raznim proizvodima i uslugama, marka je osnova diferencijacije i konkurentske prednosti poduzeća. Iako predstavljaju relativno novu pojavu, zelenim se markama u posljednjih nekoliko godina sve više daje na važnosti, i to i od strane poduzeća i od strane potrošača. Najvažniji i najbrojniji potrošači zelenih maraka pripadnici su LOHAS segmenta. U radu je opisano empirijsko istraživanje koje je provedeno među pripadnicima LOHAS segmenta u Republici Hrvatskoj, a odnosilo se na njihove stavove o zelenim markama. Rezultati istraživanja pokazali su da LOHAS segment preferira zelene marke i da je za njih spreman platiti više cijene, iako smatraju da one ne bi trebale imati višu cijenu. Istraživanje je pokazalo i da se LOHAS segment osjeća obveznim kupovati zelene marke zbog osobnih vrijednosti i uvjerenja. Poduzeća bi trebala iskoristiti situaciju na tržištu i prihvatiti zeleno poslovanje kao poslovnu fi lozofi ju. Trebala bi više istražiti LOHAS segment potrošača i prilagoditi mu komunikaciju jer su tradicionalni kanali kod njih neefi kasni. Na taj način bi povećali lojalnost LOHAS-a, a to je bitno jer oni predstavljaju rane usvajače u procesu prihvaćanja zelenih maraka i kao takvi imaju utjecaj na okolinu.
Keywords
zelene marke; zeleno poslovanje; LOHAS
Hrčak ID:
78956
URI
Publication date:
10.1.2012.
Visits: 3.350 *